 
							Švédsko-keňská společnost Roam uvádí na trh elektrobus pro veřejnou dopravu v Nairobi a dalších městech, především s BRT systémy.
								
								Švédsko-keňská společnost Roam uvádí na trh elektrobus pro veřejnou dopravu v Nairobi a dalších městech, především s BRT systémy.
								Společnost Roam, dříve známá jako Opibus, ve středu 24. srpna představila první elektrobus pro hromadnou dopravu v Keni. Roam Rapid je podle švédsko-keňského výrobce speciálně navržen tak, aby řešil výzvy veřejné dopravy v Nairobi a Africe jako celku a nabídl řešení pro města zavádějící Bus Rapid Transit (BRT) systémy na africkém kontinentu. 
Roam Rapid je 12,5 metru dlouhý autobus s nízkopodlažním vstupem a kapacitou 90 cestujících, prostorem pro vozíčkáře a speciálními sedadly pro seniory a osoby se sníženou pohyblivostí. Baterie o kapacitě 384 kWh umožňuje podle Roam dojezd 360 kilometrů. Nejvyšší rychlost je stanovena na 70 km/h. Nabíjení trvá necelé dvě hodiny a probíhá přes jednu ze dvou CCS zásuvek.
Roam je švédsko-keňská technologická společnost se sídlem v Keni a kancelářemi v Nairobi a ve Stockholu. Zaměřuje se na vývoj a komercializaci elektrických vozidel pro africký kontinent. Byla založena v roce 2017 pod svým původním názvem Opibus, k rembrandingu došlo letos v dubnu. Jako první v Africe začala vyrábět a provozovat elektrické motocykly a autobusy. Po vůbec největším kole financování pro africkou společnost zabývající se elektrickou mobilitou (7,5 milionu dolarů) se spojila s Uber a během letošního roku má po celé Africe distribuovat více než 3 tisíce elektrických motocyklů ROAM Air. Ten byl oficiálně uveden na trh v červenci a nyní se k němu připojuje plně elektrický autobus Rapid.
Při navrhování autobusu bylo cílem připravit robustní vozidlo s nejlepší přepravní kapacitou, dojezdem a komfortem ve své třídě, které by zajistilo masové přijetí čisté dopravy po celém kontinentu. Nižší provozní náklady a snadná poprodejní údržba snižují TCO dopravců a také náklady pro dojíždějící, což vytváří nový standard pro dopravu v Africe, uvádí Roam v tiskové zprávě. Prostřednictvím silných místních partnerů budou autobusy částečně vyráběny a montovány lokálně, což má usnadnit poprodejní služby a pomoci řešit rostoucí míru nezaměstnanosti.
							Roam Rapid je 12,5 metru dlouhý autobus s nízkopodlažním vstupem a kapacitou 90 cestujících, prostorem pro vozíčkáře a speciálními sedadly pro seniory a osoby se sníženou pohyblivostí. Baterie o kapacitě 384 kWh umožňuje podle Roam dojezd 360 kilometrů. Nejvyšší rychlost je stanovena na 70 km/h. Nabíjení trvá necelé dvě hodiny a probíhá přes jednu ze dvou CCS zásuvek.
Roam je švédsko-keňská technologická společnost se sídlem v Keni a kancelářemi v Nairobi a ve Stockholu. Zaměřuje se na vývoj a komercializaci elektrických vozidel pro africký kontinent. Byla založena v roce 2017 pod svým původním názvem Opibus, k rembrandingu došlo letos v dubnu. Jako první v Africe začala vyrábět a provozovat elektrické motocykly a autobusy. Po vůbec největším kole financování pro africkou společnost zabývající se elektrickou mobilitou (7,5 milionu dolarů) se spojila s Uber a během letošního roku má po celé Africe distribuovat více než 3 tisíce elektrických motocyklů ROAM Air. Ten byl oficiálně uveden na trh v červenci a nyní se k němu připojuje plně elektrický autobus Rapid.
Při navrhování autobusu bylo cílem připravit robustní vozidlo s nejlepší přepravní kapacitou, dojezdem a komfortem ve své třídě, které by zajistilo masové přijetí čisté dopravy po celém kontinentu. Nižší provozní náklady a snadná poprodejní údržba snižují TCO dopravců a také náklady pro dojíždějící, což vytváří nový standard pro dopravu v Africe, uvádí Roam v tiskové zprávě. Prostřednictvím silných místních partnerů budou autobusy částečně vyráběny a montovány lokálně, což má usnadnit poprodejní služby a pomoci řešit rostoucí míru nezaměstnanosti.
 
								Elektrický Roam Rapid, který je uváděn na trh v Keni, je výsledkem švédsko-kenské spolupráce.  Foto Roam
								 
								 
								Nový elektrobus je určený pro delší trasy a systémy BRT v Africe. Stávající silniční infrastruktura, v mnoha případech i na frekventovaných trasách, vypadá takto. 
						
 
                 
                 
                 
                 SOR vyrábí další elektrobusy pro Rumunsko
										SOR vyrábí další elektrobusy pro Rumunsko
									 Do Mníšku pod Brdy dorazily první vodíkové autobusy
										Do Mníšku pod Brdy dorazily první vodíkové autobusy 
									 SOR Libchavy vyrobí autobusy na CNG pro Košice
										SOR Libchavy vyrobí autobusy na CNG pro Košice
									

 
                 
                
 
                 
                