
VOLVO 8900 Miskolc Maďarsko. Ilustrační foto István Kapitány
Příměstské autobusy dodají pro maďarského dopravce Volán Buszpark po výběrovém řízení místní společnosti Kravtex, ITE a dovozce Volvo Hungária.
Příměstské autobusy dodají pro maďarského dopravce Volán Buszpark po výběrovém řízení místní společnosti Kravtex, ITE a dovozce Volvo Hungária.
Volánbusz, správce flotily státního maďarského dopravce Volán Buszpark Kft., vyhlásil na začátku roku veřejné zakázky na celkem 503 dvou a třínápravových příměstských autobusů Euro VI. Dodavatelé byli právě vybráni.
Ve výběrovém řízení na nákup 50 nízkopodlažních třínápravových příměstských autobusů (třída M3/II) zvítězil domácí zástupce Volvo Buses, Volvo Hungária Kft. 453 (412 + 41 v rámci opce) dvounápravových příměstských (M3/II) autobusů s nízkým vstupem dodá Kravtex Keresdedelmi Kft. a ITE Bus & Truck Kereskedelmi Kft.
Do tendru na 50 příměstských autobusů se třemi nápravami podalo nabídku pět předních evropských výrobců - Iveco, Scania, MAN, Volvo a místní zástupce společnosti EvoBus - Omnibus Hungária Kft.. S nejvýhodnější nabídkou 9 636 028 501 HUF (přibližně 695 milionů korun, cena je za vozidla a 10letý servis) uspěl maďarský dovozce autobusů Volvo.
Třínápravový typ domácí výrobci nenabízejí, jiná situace byla u dvounápravových vozidel. Tendr na 453 příměstských autobusů s nízkým vstupem byl rozdělen na tři části. V první a druhé na 40 a 40 autobusů soutěžily ITE Bus & Truck Kereskedelmi Kft., Volvo Hungária, Scania Hungária a domácí ITK Holding. Nejvýhodnější nabídku v obou částech předložila s 6 952 148 634 HUF (přibližně 502 milionů korun) maďarská ITE. Podle autobusového serveru magyarbusz.info společnost pravděpodobně nabídla vlastní modely autobusů Inter Traction Electrics Kft. a Reform 501 HP (s podvozkem od Mercedes-Benz) a dodá 80 autobusů s dvěma nápravami (dalších 8 v opci).
Třetí a největší část výběrového řízení získal největší výrobce autobusů v Maďarsku, skupina Kravtex-Kühne se sídlem v Győru, s celonárodně známým autobusem Credobus Econell, dalším účastníkem byl jen Omnibus Hungária Kft. Kravtex vyhrál tuto část výběrového řízení s nabídkou 48 112 793 386 HUF (necelých 3,5 miliardy korun) a dodá 332 (+ dalších 33) příměstských sólo autobusů. Nabídka Kravtex byla podle výběrové komise nejlepší z hlediska desetiletých nákladů na servis i poměru ceny a kvality.
Volán Buszpark může uzavřít smlouvy o dodávkách s vítěznými uchazeči po uplynutí odvolacích lhůt, tj. 2. července. V zakázkách na 50 i 453 autobusů zahrnují nabídnuté ceny také 10leté náklady na údržbu autobusů. Na dodání je lhůta maximálně 365 kalendářních dnů od uzavření smlouvy.
magyarbusz.info
Ve výběrovém řízení na nákup 50 nízkopodlažních třínápravových příměstských autobusů (třída M3/II) zvítězil domácí zástupce Volvo Buses, Volvo Hungária Kft. 453 (412 + 41 v rámci opce) dvounápravových příměstských (M3/II) autobusů s nízkým vstupem dodá Kravtex Keresdedelmi Kft. a ITE Bus & Truck Kereskedelmi Kft.
Do tendru na 50 příměstských autobusů se třemi nápravami podalo nabídku pět předních evropských výrobců - Iveco, Scania, MAN, Volvo a místní zástupce společnosti EvoBus - Omnibus Hungária Kft.. S nejvýhodnější nabídkou 9 636 028 501 HUF (přibližně 695 milionů korun, cena je za vozidla a 10letý servis) uspěl maďarský dovozce autobusů Volvo.
Třínápravový typ domácí výrobci nenabízejí, jiná situace byla u dvounápravových vozidel. Tendr na 453 příměstských autobusů s nízkým vstupem byl rozdělen na tři části. V první a druhé na 40 a 40 autobusů soutěžily ITE Bus & Truck Kereskedelmi Kft., Volvo Hungária, Scania Hungária a domácí ITK Holding. Nejvýhodnější nabídku v obou částech předložila s 6 952 148 634 HUF (přibližně 502 milionů korun) maďarská ITE. Podle autobusového serveru magyarbusz.info společnost pravděpodobně nabídla vlastní modely autobusů Inter Traction Electrics Kft. a Reform 501 HP (s podvozkem od Mercedes-Benz) a dodá 80 autobusů s dvěma nápravami (dalších 8 v opci).
Třetí a největší část výběrového řízení získal největší výrobce autobusů v Maďarsku, skupina Kravtex-Kühne se sídlem v Győru, s celonárodně známým autobusem Credobus Econell, dalším účastníkem byl jen Omnibus Hungária Kft. Kravtex vyhrál tuto část výběrového řízení s nabídkou 48 112 793 386 HUF (necelých 3,5 miliardy korun) a dodá 332 (+ dalších 33) příměstských sólo autobusů. Nabídka Kravtex byla podle výběrové komise nejlepší z hlediska desetiletých nákladů na servis i poměru ceny a kvality.
Volán Buszpark může uzavřít smlouvy o dodávkách s vítěznými uchazeči po uplynutí odvolacích lhůt, tj. 2. července. V zakázkách na 50 i 453 autobusů zahrnují nabídnuté ceny také 10leté náklady na údržbu autobusů. Na dodání je lhůta maximálně 365 kalendářních dnů od uzavření smlouvy.
magyarbusz.info