 
							Škoda Group přichází na trh s novým autobusem na vodíkový pohon Škoda H'CITY 12. Premiéru zažil na veletrhu InnoTrans v Berlíně.
Škoda Group přichází na trh s novým autobusem na vodíkový pohon Škoda H'CITY 12. Premiéru zažil na veletrhu InnoTrans v Berlíně.
Výrobci dopravních prostředků přichází v poslední době s novými variantami pohonu, které by zajišťovaly efektivní dopravu a současně ulevily životnímu prostředí. Dlouhodobě se věnuje vývoji těchto technologií také Škoda Group a přichází na trh s novým autobusem na vodíkový pohon Škoda H'CITY 12, určený je hlavně pro ekologickou dopravu ve městech.
"Nejnovější trendy ukazují, že zákazníci žádají vozidla, která jsou šetrná k životnímu prostřední a mají tak co nejnižší dopad na život obyvatel. Právě proto přicházíme s novinkou, která nabízí městům zajímavé řešení," popisuje Tanya Altmann, Prezident Bus Mobility ve Škoda Group. "Škoda H'CITY 12 je plně bezemisní vozidlo, které je vhodnou náhradou dieselových autobusů, kterých je ve městech stále velká převaha. Novým vozidlem následujeme náš vývoj, kdy jsme již v roce 2009 představili první model vodíkového autobusu Škoda TriHyBus, který řadu let sloužil v provozu. Nový model vzal ověřené praktiky z původního vozidla, ale zároveň nabízí řadu inovací."
Vodíkový autobus je součástí řešení Škoda New Energy Vehicle a doplňuje portfolio ekologických autobusů vhodných pro městský provoz. Autobusy na vodíkový pohon mají extrémně nízkou hlučnost a nízké vibrace, což je typické i pro klasické elektrobusy. Na rozdíl od nich je ale doplnění paliva do vodíkového autobusu nepoměrně rychlejší, protože nedochází k přímému dobíjení baterií. Do autobusu je doplňován vodík, který následně vzájemnou reakcí s kyslíkem ze vzduchu vyrábí elektrickou energii přímo v autobuse. Vozidla tak nemusí čekat u nabíjecích stanic, ale jsou neustále připravena vyjet do provozu. Do vzduchu se pak uvolňuje pára, která vzniká jako vedlejší produkt chemické reakce. Díky tomu vodíkové autobusy nijak nezatěžují životní prostředí.
 
Autobus Škoda H'CITY 12 používá jako zdroj elektrické energie PEM palivové články, ve kterých probíhají reakce vodíku a kyslíku, a baterie, do kterých se ukládá vyrobená energie. Tento typ pohonu umožňuje na jedno natankování dojezd do vzdálenosti až 350 km.
Klíčové vlastnosti vodíkového autobusu Škoda H' CITY 12:
Délka: 12 020 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 430 mm
Počet míst k sezení: 26
Počet cestujících: až 85
Kapacita zásobníku vodíku: 39 kg
 
								 
								 
								
 
                 
                 
                 
                 DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr
										DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr 
									 Ve Zlíně a Otrokovicích bude za rok jezdit sedm elektrobusů
										Ve Zlíně a Otrokovicích bude za rok jezdit sedm elektrobusů
									 Daimler Buses vysílá na silnice první autokar s palivovými…
										Daimler Buses vysílá na silnice první autokar s palivovými…
									

 
                 
                
 
                 
                