Před dvaceti lety vstoupil ICOM transport do ČSAD Slaný, Jindřichův Hradec, Benešov a Ústí nad Orlicí. V té době byly dopravní společnosti v hospodářské ztrátě, budovy byly zchátralé a vozový park byl ve špatném technickém stavu. Foto ICOM transport
ČSAD Slaný, Jindřichův Hradec, Benešov a Ústí nad Orlicí byly v roce 2000 v hospodářské ztrátě. V současné době hrají ve svých regionech významnou roli.
ČSAD Slaný, Jindřichův Hradec, Benešov a Ústí nad Orlicí byly v roce 2000 v hospodářské ztrátě. V současné době hrají ve svých regionech významnou roli.
Okresní dopravní společnosti ČSAD byly před dvaceti letech v hospodářské ztrátě, budovy byly zchátralé, mnohdy nevyužívané. Bylo potřeba využít know-how mateřské společnosti ICOM transport a zainvestovat, aby se jejich hospodaření obrátilo do kladných čísel. „Jedním ze základních cílů bylo zrušit kolektivní zodpovědnost zaměstnanců a nechat vyniknout jednotlivce. Proč by například řidič měl být bez prémií kvůli tomu, že dispečer nebo ředitel udělal špatné rozhodnutí. Každý musí být zodpovědný a placený za plnění svých úkolů. To znamená úkolů, které může ovlivnit,“ řekl místopředseda představenstva Zdeněk Kratochvíl.
Proč vlastně investoval do v té době neperspektivních podniků? „V podobném stavu bylo i ČSAD Jihlava - ICOM transport, když jsem v roce 1994 do ČSAD Jihlava nastoupil jako předseda představenstva. V roce 2000 již v Jihlavě byla jedna z nejprosperujících a nejmodernějších dopravních společností České republiky,“ uvedl Zdeněk Kratochvíl, který byl přesvědčený, že se to podaří i u těchto ČSAD. „Byli jsme si jistí, že i tyto dopravní podniky se po krátké době, v případě že se bude hospodařit podle stejného modelu jako v Jihlavě, stanou prosperujícími dopravními podniky. A dnes po dvaceti letech mohu říci, že se naše předpoklady splnily.“
Jednou z důležitých etap byla i centralizace a elektronizace činností koncernu ICOM transport. „Díky modernímu vozovému parku, centralizaci a maximální elektronizaci pracovních postupů jsme mohli zeštíhlit naši koncernovou organizaci z cca 2 500 zaměstnanců na současných cca 1 750, přičemž počet řidičů se navýšil,“ přiblížil zakladatel ICOM transport.
Na pozitivním hospodářském výsledku jednotlivých společností se podílí i autobusy značky MERCEDES. Do roku 2020 tato společnost dodala přes 2 500 autobusů za více než osm miliard korun. Tím se mohlo centralizovat opravárenství a zrušit dílny v jednotlivých společnostech a provozovnách. Navíc se využilo moderního softwaru, který hlídá technický stav vozidel a veškeré potřebné informace jako je spotřeba, stav ujetých kilometrů, poloha vozidla a další důležité údaje.
Vedení společnosti si svých zaměstnanců váží a snaží se, aby měli lepší podmínky oproti konkurenci. „Vážím si zaměstnanců, kteří jdou příkladem, odvádějí dobrou práci, dávají podněty a připomínky na zlepšení,“ řekl Kratochvíl.
ICOM transport
Proč vlastně investoval do v té době neperspektivních podniků? „V podobném stavu bylo i ČSAD Jihlava - ICOM transport, když jsem v roce 1994 do ČSAD Jihlava nastoupil jako předseda představenstva. V roce 2000 již v Jihlavě byla jedna z nejprosperujících a nejmodernějších dopravních společností České republiky,“ uvedl Zdeněk Kratochvíl, který byl přesvědčený, že se to podaří i u těchto ČSAD. „Byli jsme si jistí, že i tyto dopravní podniky se po krátké době, v případě že se bude hospodařit podle stejného modelu jako v Jihlavě, stanou prosperujícími dopravními podniky. A dnes po dvaceti letech mohu říci, že se naše předpoklady splnily.“
Jednou z důležitých etap byla i centralizace a elektronizace činností koncernu ICOM transport. „Díky modernímu vozovému parku, centralizaci a maximální elektronizaci pracovních postupů jsme mohli zeštíhlit naši koncernovou organizaci z cca 2 500 zaměstnanců na současných cca 1 750, přičemž počet řidičů se navýšil,“ přiblížil zakladatel ICOM transport.
Na pozitivním hospodářském výsledku jednotlivých společností se podílí i autobusy značky MERCEDES. Do roku 2020 tato společnost dodala přes 2 500 autobusů za více než osm miliard korun. Tím se mohlo centralizovat opravárenství a zrušit dílny v jednotlivých společnostech a provozovnách. Navíc se využilo moderního softwaru, který hlídá technický stav vozidel a veškeré potřebné informace jako je spotřeba, stav ujetých kilometrů, poloha vozidla a další důležité údaje.
Vedení společnosti si svých zaměstnanců váží a snaží se, aby měli lepší podmínky oproti konkurenci. „Vážím si zaměstnanců, kteří jdou příkladem, odvádějí dobrou práci, dávají podněty a připomínky na zlepšení,“ řekl Kratochvíl.
ICOM transport
Ředitelství ČSAD Slaný v roce 2002. Foto ICOM transport
ČSAD Jindřichův Hradec před 20 lety. Foto ICOM transport

Abú Dhabí uznalo chytré moduly NExT jako novou kategorii…
Zkontrolované autobusy na silnicích měly víc závad než…
Nový jednotný vizuál vozidel MHD v Hradci Králové


