24metrová vozidla VanHool jsou již několik let v provozu v rakouském Linci. Foto LINZ AG LINIEN
Île-de-France Mobilités oslovila společnosti Van Hool, Kiepe Electric a Alstom za účelem dodávky 24metrových dvoukloubových elektrobusů s pozemním dobíjením a infrastrukturu.
Île-de-France Mobilités oslovila společnosti Van Hool, Kiepe Electric a Alstom za účelem dodávky 24metrových dvoukloubových elektrobusů s pozemním dobíjením a infrastrukturu.
Île-de-France Mobilités, subjekt odpovědný za organizaci veřejné dopravy v pařížské metropolitní oblasti, zadává zakázku konsorciu společností Van Hool, Kiepe Electric a Alstom na dodání flotily a vybudování infrastruktury pro 24 metrů dlouhých čistě elektrických dvoukloubových autobusů. Vysokokapacitní vozidla budou v provozu na dvou nových linkách BRT a budou prvními 100% elektrickými vozidly takové velikosti v Île-de-France. Přestože nebyly zveřejněny podrobnosti o počtu vozidel, autobusy budou zřejmě vybaveny technologií Kiepe Electric a budou nabíjeny stacionárním nabíjecím systémem SRS od Alstom, který ji představil v roce 2019.
Tato plně nízkopodlažní vozidla Van Hool kombinují výhody tramvaje a autobusů a mohou přepravit kolem 140 cestujících. Na BRT trasách většinou jezdí ve vlastních pruzích a mají přednost na semaforech.
Linky Bus Rapid Transit budou přizpůsobené pro tak dlouhá vozidla. Linka T Zen 4 nahradí linku 402 v úseku mezi Viry-Chatillon a Corbeil-Essonnes, což je v současnosti nejvytíženější linka v příměstské pařížské oblasti s téměř 26 000 cestujícími denně. T Zen 5 je nová autobusová linka, která spojí 13. pařížský obvod s jihovýchodní částí Île-de-France Mobilités, městem Choisy-le-Roi asi 10 km od Paříže, přes Ivry-sur-Seine (zhruba 5 km od Paříže) a Vitry-sur-Seine, obchodně průmyslovým centrem asi 7,5 km od Paříže, za téměř 33 minut.
Tato plně nízkopodlažní vozidla Van Hool kombinují výhody tramvaje a autobusů a mohou přepravit kolem 140 cestujících. Na BRT trasách většinou jezdí ve vlastních pruzích a mají přednost na semaforech.
Linky Bus Rapid Transit budou přizpůsobené pro tak dlouhá vozidla. Linka T Zen 4 nahradí linku 402 v úseku mezi Viry-Chatillon a Corbeil-Essonnes, což je v současnosti nejvytíženější linka v příměstské pařížské oblasti s téměř 26 000 cestujícími denně. T Zen 5 je nová autobusová linka, která spojí 13. pařížský obvod s jihovýchodní částí Île-de-France Mobilités, městem Choisy-le-Roi asi 10 km od Paříže, přes Ivry-sur-Seine (zhruba 5 km od Paříže) a Vitry-sur-Seine, obchodně průmyslovým centrem asi 7,5 km od Paříže, za téměř 33 minut.

Autobusy Solaris míří do San Francisca
Pro Varšavskou veřejnou dopravu dodá autobusy také Otokar
Dopravní podnik Bratislava objednal od SOR kloubové…


