Pardubice nakoupí osm nových trolejbusů od Škoda Group
Pardubická flotila se rozroste o dalších 8 trolejbusů Škoda 32 Tr s karosérií SOR. Foto DPMP

Do výběrového řízení Dopravního podniku města Pardubic podala nabídku pouze Škoda Electric. Spolupráce se Škodovkou v Pardubicich tak pokračuje smlovou na výrobu trolejbusů Škoda 32 Tr v hodnotě přesahující 107 milionů Kč. Dopravní podnik je má převzít do poloviny roku 2025.

Reklama

Do výběrového řízení Dopravního podniku města Pardubic podala nabídku pouze Škoda Electric. Spolupráce se Škodovkou v Pardubicich tak pokračuje smlovou na výrobu trolejbusů Škoda 32 Tr v hodnotě přesahující 107 milionů Kč. Dopravní podnik je má převzít do poloviny roku 2025.

Předmětem zakázky byla dodávka osmi trolejbusů s příslušenstvím a souvisejícími službami, všechny s velmi podobnou technickou specifikací, liší se prakticky pouze systémy napájení z akumulátorů. Čtyři trolejbusy budou s možností pomocného napájení z akumulátoru energie (standardní trolejbusy) a čtyři s plnohodnotným napájením z baterií (parciální).

Čtyři trolejbusy Škoda 32 Tr výrobce osadí bateriemi s dojezdem minimálně 12 km. Druhá polovina získá malou trakční baterií umožňující nouzový dojezd. Trolejbusy jsou postaveny na karoserii SOR. Nabídnou moderní informační, odbavovací i kamerový systém, poskytující pohodlný a bezpečný zážitek z cestování.

Důvěra je základem každého dlouhodobého partnerství. Je až skoro neuvěřitelné, že Škodovácké trolejbusy jsou v pardubických ulicích k vidění přes 70 let. Pardubice si zaslouží spolehlivou veřejnou dopravu, která splňuje ty nejnáročnější požadavky cestujících, řidičů i provozovatele. A k tomu jsou samozřejmě zapotřebí kvalitní vozidla. Rád vidím, že si Dopravní podnik města Pardubic opět vybral nás. Dokazuje to, že přesně takové naše trolejbusy jsou,“ uvedl Radek Svoboda, Ředitel společnosti Škoda Electric ve Škoda Group.

V Pardubicích je v současné době v provozu 62 trolejbusů, které všechny dodala společnost Škoda Group. Ve flotile je k dispozici devět 15metrových trolejbusů, všechny ostatní jsou dlouhé 12 metrů. Během května se k nim připojí deset dalších ze smlouvy, kterou Škodovka uzavřela s pardubickým dopravním podnikem v červenci 2023. Po uskutečnění dodávky z nové smlouvy bude mít náš dopravní podnik polovinu trolejbusového vozového parku vybavenu vozy s trakčními bateriemi. Je to významná přidaná hodnota pro provoz a umožňuje nám podstatně efektivněji řešit dopravní obslužnost“, konstatuje Tomáš Pelikán, ředitel DPMP a.s.

Trolejbus Škoda 32 Tr je dvanáctimetrové, plně nízkopodlažní vozidlo. Vůz je klimatizován, a to jak v prostoru pro cestující, tak v kabině řidiče. Je vybaven moderním informačním systémem, USB porty pro dobíjení mobilních zařízení a pohodlnými sedadly. Varianta pro Pardubice má instalovány poloautomatické sběrače. Úspory elektrické energie je dosaženo prostřednictvím rekuperace brzdné síly.

Škoda Group