 
							Elektrický mikrobus ''Microbus électrique de Gruau''.
						Primátor hlavního města Pavel Bém by byl pro a možná není sám. Technologický pokrok a snaha o diferzifikaci zdrojů spolu s ekologickými požadavky dávají elektrobusům novou naději.
								
								Primátor hlavního města Pavel Bém by byl pro a možná není sám. Technologický pokrok a snaha o diferzifikaci zdrojů spolu s ekologickými požadavky dávají elektrobusům novou naději.
								Podle Ministerstva dopravy se s elektrobusy počítá i v   programu podpory vozidel veřejné dopravy.  Pravidla na rok 2009 jsou již zpracována a po podpisu ministrem budou vyvěšena na webové stránky Ministerstva dopravy. 
Jasný signál dala v těchto dnech Praha. Tím, že se přiklonila k variantě diesely a hybridy, nepodpořila tím nic menšího než rozvoj autobusu s podstatnou elektrickou částí v konstrukci českého výrobce - jakkoli to bude vozidlo z komponent světových výrobců, je to posun dopředu a prospívá to i perspektivě elektrobusů. Že to s touto technologií myslí v SOR Libchavy vážně, potvrzuje i jejich trolejbus s elektrovýzbrojí Czetro i Cegelec i kuloárové náznaky jednání se Škodou Electric. Myšlenku elektrobusů v Praze podpořil i Pavel Bém 18.2.2009. Svým způsobem elektrobusem je i první autobus na vodíkové palivové články vyvíjený pod hlavičkou ÚJV v Řeži, který dokončuje v mezinárodní spolupráci Škoda Electric.
Nemusí se to líbit plynové lobby, ale stejně jako CNG (resp. i LNG) je elektřina jednou z možností. CNG je tu jako most k využití bioplynu a hybridy a trolejbusy jako most k elektrobusům. To vše snižuje závislost na ropě a přináší čistší vzduch do měst - dieselové technologie to pak nelikviduje, ale nutí držet krok. V pozadí elektrifikace či hydrogenizace dopravy pak stojí z dnešního pohledu nezbytný rozvoj jaderné či v budoucnu nám neznámé energetiky.
							Jasný signál dala v těchto dnech Praha. Tím, že se přiklonila k variantě diesely a hybridy, nepodpořila tím nic menšího než rozvoj autobusu s podstatnou elektrickou částí v konstrukci českého výrobce - jakkoli to bude vozidlo z komponent světových výrobců, je to posun dopředu a prospívá to i perspektivě elektrobusů. Že to s touto technologií myslí v SOR Libchavy vážně, potvrzuje i jejich trolejbus s elektrovýzbrojí Czetro i Cegelec i kuloárové náznaky jednání se Škodou Electric. Myšlenku elektrobusů v Praze podpořil i Pavel Bém 18.2.2009. Svým způsobem elektrobusem je i první autobus na vodíkové palivové články vyvíjený pod hlavičkou ÚJV v Řeži, který dokončuje v mezinárodní spolupráci Škoda Electric.
Nemusí se to líbit plynové lobby, ale stejně jako CNG (resp. i LNG) je elektřina jednou z možností. CNG je tu jako most k využití bioplynu a hybridy a trolejbusy jako most k elektrobusům. To vše snižuje závislost na ropě a přináší čistší vzduch do měst - dieselové technologie to pak nelikviduje, ale nutí držet krok. V pozadí elektrifikace či hydrogenizace dopravy pak stojí z dnešního pohledu nezbytný rozvoj jaderné či v budoucnu nám neznámé energetiky.
Dagmar Braunová
První autobus na vodíkové palivové články míří do finiše.
Trolejbus z Libchav – SOR TN 12.
ELEKTROMOBILY ? Proč ne ? A proč ano?
Elektrobus ve Znojmě.
 
								Znojemský elektrobus už pomaličku směřuje do historie.
						
 
                 
                 
                 
                 Budoucí systém BRT v Bari zajistí kloubové autobusy Karsan…
										Budoucí systém BRT v Bari zajistí kloubové autobusy Karsan…
									 Do Jihlavy zamíří nové trolejbusy Škoda 32Tr
										Do Jihlavy zamíří nové trolejbusy Škoda 32Tr 
									 Elektrické autobusy Solaris zamíří do Lipska
										Elektrické autobusy Solaris zamíří do Lipska
									

 
                 
                
 
                 
                