
Hanergy GSE a TAM-Europe Co vyvinuly v Číně letištní kyvadlový autobus s tenkými solárními střešními moduly pro získávání energie na provoz.
Hanergy GSE a TAM-Europe Co vyvinuly v Číně letištní kyvadlový autobus s tenkými solárními střešními moduly pro získávání energie na provoz.
V listopadu loňského roku podepsala společnost Hanergy smlouvu o spolupráci s TAM-Europe Company, dceřinou společností China Hi-Tech Group Corporation, s cílem vyvinout nový model kyvadlového autobusu s pohonem na energii získanou z flexibilního modulu tenkého solárního modulu. Kromě tohoto strategického cíle využívá TAM-Europe na svých autobusech novou generaci článků CIGS PowerFLEX společnosti Hanergy GSE pro hi-tech letištní kyvadlovou dopravu. Letištní autobusy se pohybují delší dobu na slunci, takto získaná energie může napájet klimatizační systém a rozšiřovat dojezd autobusů.
Produkty PowerFlex od Hanergy GSE jsou z flexibilních tenkých vrstvených komponentů CIGS a mají výhodu vysoké míry konverze, tepelné odolnosti, nízké hmotnosti a jsou ultra tenká. Solární moduly umístěné na střeše vozidla neovlivňují konstrukci vozidla a chrání jeho povrch.
Společnost TAM byla založena v roce 1947 ve Slovinsku. Vyrábí hlavně letištní autobusy. Od roku 2013 je 100% dceřinou společností China Hi-Tech Group. Do roku 2020 plánuje být světovou jedničnou na trhu s letištními autobusy.
Produkty PowerFlex od Hanergy GSE jsou z flexibilních tenkých vrstvených komponentů CIGS a mají výhodu vysoké míry konverze, tepelné odolnosti, nízké hmotnosti a jsou ultra tenká. Solární moduly umístěné na střeše vozidla neovlivňují konstrukci vozidla a chrání jeho povrch.
Společnost TAM byla založena v roce 1947 ve Slovinsku. Vyrábí hlavně letištní autobusy. Od roku 2013 je 100% dceřinou společností China Hi-Tech Group. Do roku 2020 plánuje být světovou jedničnou na trhu s letištními autobusy.
Solární články CIGS a fotovoltaické technologie na bázi tenkých vrstev vyrábí americká Global Solar©Energy Inc (GSE), dceřiná společnost Hanergy. Byla založena v roce 1996 a má továrny v Tucsonu, Arizona, Spojené státy americké. V současné době má výrobní kapacitu 50 megawattů ročně.
Hanergy GSE

Solární moduly umístěné na střeše vozidla neovlivňují konstrukci vozidla a chrání jeho povrch. Protože se kyvadlové autobusy pohybují na letištní ploše z velké míry na slunci, může získaná energie napájet klimatizační systém a rozšiřovat dojezd autobusů.

TAM-Europe autobusy jezdí například na letišti Marco Polo v Benátkách, v chorvatské Pule nebo také v Iráku na mezinárodním letišti v Basra. Foto TAM-Europe