
Futura 3 je prvním novým produktem a oficiálním uvedením zcela nové autobusové společnosti VDL Bus Group. Na Busworld získala nová Futura cenu „Design Award“ v kategorii "Coach". Na veletrhu je k vidění také VDL Citea Low Entry a Astron a dvoupodlažní Astromega od Van Hool. Ve čtvrtek 9. října Buswordl Europe 2025 končí.
Futura 3 je prvním novým produktem a oficiálním uvedením zcela nové autobusové společnosti VDL Bus Group. Na Busworld získala nová Futura cenu „Design Award“ v kategorii "Coach". Na veletrhu je k vidění také VDL Citea Low Entry a Astron a dvoupodlažní Astromega od Van Hool. Ve čtvrtek 9. října Buswordl Europe 2025 končí.
Před dvěma lety na veletrhu Busworld 2023 ukázala VDL Bus & Coach maketu nového autokaru Futura třetí generace. Letos plní svůj slib a s tématem MOVE.TOGETHER představuje nový VDL Futura 3 a novou značku VDL Bus Group, která vznikla po akvizici belgického výrobce autobusů Van Hool. V rámci VDL Bus Group budou fungovat obě značky - značky VDL a Van Hool – samostatně. V tomto směru se také prezentovaly v Bruselu.Kromě dvou autokarů VDL Futura 3 byl na společném stánku také 13,5metrový VDL Citea Low Entry. Jménem Van Hool pak super high-decker Astron a dvoupodlažní Astromega. S těmito pěti autobusy se VDL Bus Group etabluje na trhu.
Futura 3 kromě své premiéry na tiskové konferenci 2. října získala i svou první cenu. Porota jí udělila ocenění „Design Award“ v rámci Busworld Awards v kategorii Autokar. Zástupci odborných médií vyzdvihli nový ergonomický prostor pro řidiče, téměř neviditelné integrované větrání zabudované do střechy, novou toaletu a barovou jednotku vyvinutou in-house ve VDL, i komfortní sedadla. Vůz kromě jiného nabídne nový klimatizační systém.
Ve srovnání se „starou“ Futurou se přední část vozu vyznačuje zakřiveným, konvexním čelním sklem pro lepší aerodynamiku a zadní část hranatým designem. Směrnice EU o obecné bezpečnosti (GSR) vedla VDL k vytvoření zcela nové platformy pro Futuru s modulární architekturou hnacího ústrojí vhodnou pro různé hnací ústrojí. Zpočátku bude Futura uvedena na trh s dieselovým motorem DAF MX11 Gen 3 s výkonem 330 kW a točivým momentem 2350 Nm a převodovkou Traxon 2 s převodovým poměrem 2,00. V budoucnu se počítá také s alternativními pohony.
Jedním z klíčových pilířů je snížení spotřeby paliva. Díky kombinaci pokročilé technologie vozidla, aerodynamických vylepšení a snížení hmotnosti je Futura 3 efektivnější než kdy dříve, říká výrobce a slibuje úsporu paliva až 15 procent. Její provoz tak snižuje náklady i emise.



