Nový autobusový motor Scania.

Scania rozšiřuje svoji poslední řadu autobusů o autobusový podvozek vybavený 12litrovým motorem o výkonu 470 hp EGR.
Scania rozšiřuje svoji poslední řadu autobusů o autobusový podvozek vybavený 12litrovým motorem o výkonu 470 hp EGR.
Typickou aplikací je třínápravový luxusní turistický autokar Scania Irizar PB, vozidlo určené zejména pro dlouhé trasy.

Srdcem výkonového řetězce je 12litrový šestiválcový motor Euro 4, který je vybaven několika technologiemi jako jsou turbocompound, EGR (recyklace výfukových plynů), HPI (vysokotlakové vstřikování paliva) a nový systém elektronického řízení motoru Scania.

Motor je standardně kombinován s nejnovější 12stupňovou převodovku vybavenou automatickým systémem řazení Scania Opticruise. Součástí základní výbavy je také nový Scania Retardér. Ten dosahuje 3500 Nm brzdného momentu, což je o 500 Nm více než retardér předcházející generace. Navíc je brzdný výkon při nižších otáčkách o 20 procent vyšší.

„Nový motor poskytuje vysoký výkon a točivý moment od nízkých otáček s dostatečnou rezervou v každé situaci. Scania tak nabízí řešení, které kombinuje výborné provozní charakteristiky a výjimečně ekonomický provoz,“ vysvětluje Zdeněk Abrahám, regionální manažer prodeje autobusů Scania CZ. Snadné ovládání, plynulé řazení a výjimečně tichý motor zajišťují klidnou jízdu a vysoký komfort, který ocení nejen řidič, ale i cestující.
TZ Scania CZ, kráceno.

Nový autobusový motor Scania.
Nový autobusový motor Scania.
Scania Irizar PB - autokar stavěný na bázi Scania španělským karosářem Irizar.