Článkový trolejbus Škoda 35 Tr. Foto DSZO
Na linkách MHD v obou městech se nově objevují elektrobus a bateriový článkový trolejbus od Škody Electric. Zatím na zkušebních jízdách bez cestujících.
Na linkách MHD v obou městech se nově objevují elektrobus a bateriový článkový trolejbus od Škody Electric. Zatím na zkušebních jízdách bez cestujících.
V úterý 21. ledna sjel z valníku na nádvoří vozového depa Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO) ve Zlíně elektrobus Škoda 34 BB. Jde o historicky první elektrobus, který se stane součástí vozidlové základny zdejšího dopravního podniku (již zde nedávno fungoval po krátkou dobu jiný elektrobus – zapůjčený, předváděcí). „Kupujeme první elektrobus, abychom si důkladně ověřili ve svém vlastním provozu jeho vlastnosti a mohli se zodpovědně rozhodnout, jestli by se tato vozidla mohla stát v budoucnu součástí našeho vozového parku ve větším počtu a mohla být v naší síti efektivně nasazována,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
V polovině února se ve Zlíně objevil také nový článkový trolejbus Škoda 35 Tr, první 18metrový trolejbus, který je vybaven trakčními bateriemi a ujede s jejich akumulovanou elektrickou energií až 10 kilometrů mimo trolejové vedení. Trolejbus je označen evidenčním číslem 414.
Obě vozidla dodala do Zlína Škoda Electric Plzeň. Protože však jde o prototypy vozů, pracovníci výrobce na nich ještě odstraňují drobné závady a dolaďují některé technické detaily, trolejbus ještě čeká na potřebné schválení Drážním úřadem. Než bude vše vyřízeno, zůstávají obě vozidla MHD v majetku výrobce a ve Zlíně a Otrokovicích se vydávají na zkušební jízdy bez cestujících. U trolejbusu se předpokládají také ověřovací jízdy s cestujícími, než bude vozidlo schváleno pro trvalý standardní provoz.
„Protože jsme ještě nová elektrovozidla plně nepřevzali, nezveřejňujeme o nich pro média ani technické podrobnosti. Až bude přejímka vozů úspěšně ukončena, plánujeme pro novináře zvláštní tiskovou konferenci i s předváděcí jízdou,“ prozradil ředitel DSZO.
DSZO
V polovině února se ve Zlíně objevil také nový článkový trolejbus Škoda 35 Tr, první 18metrový trolejbus, který je vybaven trakčními bateriemi a ujede s jejich akumulovanou elektrickou energií až 10 kilometrů mimo trolejové vedení. Trolejbus je označen evidenčním číslem 414.
Obě vozidla dodala do Zlína Škoda Electric Plzeň. Protože však jde o prototypy vozů, pracovníci výrobce na nich ještě odstraňují drobné závady a dolaďují některé technické detaily, trolejbus ještě čeká na potřebné schválení Drážním úřadem. Než bude vše vyřízeno, zůstávají obě vozidla MHD v majetku výrobce a ve Zlíně a Otrokovicích se vydávají na zkušební jízdy bez cestujících. U trolejbusu se předpokládají také ověřovací jízdy s cestujícími, než bude vozidlo schváleno pro trvalý standardní provoz.
„Protože jsme ještě nová elektrovozidla plně nepřevzali, nezveřejňujeme o nich pro média ani technické podrobnosti. Až bude přejímka vozů úspěšně ukončena, plánujeme pro novináře zvláštní tiskovou konferenci i s předváděcí jízdou,“ prozradil ředitel DSZO.
DSZO
Elektrobus Škoda 34 BB. Foto DSZO

Po Bruselu jezdí 56 nových kloubových autobusů eCitaro
Dopravní podnik Hradec Králové koupí od Škoda Group až 31…
Vilnius objedná od Solaris další trolejbusy


