Nizozemský Haag v e-mobilitě spoléhá na Daimler
Provozovatel veřejné dopravy v Haagu a pro Haagský region objednal 95 Mercedes-Benz eCitaro a eCitaro G s plně elektrickým pohonem. ©Daimler Truck AG

Nejméně 95 elektrických bateriových sólo a kloubových městských autobusů Mercedes-Benz eCitaro a eCitaro G dodá Daimler Buses (dříve EvoBus) spolu s kompletní e-infrastrukturou potřebnou pro provoz do třetího největšího města Nizozemska do roku 2024. Haag je sídlem nizozemského panovníka, parlamentu a vlády a hlavním městem provincie Jižní Holandsko.

 

Nejméně 95 elektrických bateriových sólo a kloubových městských autobusů Mercedes-Benz eCitaro a eCitaro G dodá Daimler Buses (dříve EvoBus) spolu s kompletní e-infrastrukturou potřebnou pro provoz do třetího největšího města Nizozemska do roku 2024. Haag je sídlem nizozemského panovníka, parlamentu a vlády a hlavním městem provincie Jižní Holandsko.

 

Nízkopodlažní ebusy Mercedes-Benz o délce 12 a 18 metrů a nejmodernější technologií baterií NMC 3 budou dodány dopravnímu podniku HTM, který provozuje v Haagu tramvaje, městské vlaky a autobusy. S novými eCitaro HTM nahradí stávající autobusy na zemní plyn, které jsou v provozu přibližně 14 let. S příjezdem všech elektrických autobusů,na konci roku 2024, bude HTM prvním provozovatelem městské dopravy, který bude mít zcela bezemisní vozový park autobusů a tramvají v Nizozemsku.

Plně elektrické autobusy musí zapadat do dobře naplánovaného a koordinovaného integrovaného systému. Kromě dodávek eCitaro je Daimler Buses odpovědný také za plánování a instalaci kompletní infrastruktury od ABB E-Mobility a Batenburg Techniek, včetně vybavení depa HTM v Haagu.

Elektrické autobusy Mercedes-Benz eCitaro a eCitaro G jsou vybaveny nejnovější generací baterií NMC 3 s lithium-nikl-mangan-kobalt-oxidovými články. Nabíjet se budou v HTM prostřednictvím pantografů.

Všechny autobusy eCitaro pro HTM budou vybaveny bezpečnostními asistenčními systémy jako jsou například asistent pro zatáčení Sideguard Assist s detekcí chodců nebo Preventive Brake Assist, aktivní brzdový asistent pro městské autobusy.

V interiéru budou mít cestující podlahu ve vzhledu dřeva a čalouněná sedadla (86 v 12m eCitaro a 130 v eCitaro G) v designu HTM. Pro cestující s omezenou pohyblivostí nebo s kočárky budou speciální místa. Moderní automatická klimatizace zajistí příjemné klima v eCitaro. Na konečné podobě designu budou HTM a Daimler Buses nyní spolupracovat.

Stejně jako ostatní společnosti veřejné dopravy v regionu uzavřela HTM dohody s Metropolitním regionem Rotterdam Haag o používání čistých autobusů s cílem přispět ke snížení emisí CO2. Záměrem je, aby v roce 2030 byly v provozu pouze bezemisní autobusy v 21 obcích v regionu.

Pro Daimler Buses je zakázka velmi důležitá. Joost van der Bijl, generální ředitel Daimler Buses Nizozemsko: "Jsme velmi potěšeni, že do nás HTM vložila svou důvěru. Skutečnost, že si nás HTM vybrala po rozsáhlém výběrovém řízení, nám potvrzuje, že jsme s naším řešením pro e-mobilitu na správné cestě. Těšíme se proto na začátek naší dlouhodobé spolupráce s HTM a společnou realizaci zeleného Haagu.“

Podle HTM se do výběrového řízení hlásilo několik renomovaných výrobců autobusů. Daimler Buses/EvoBus se se svou nabídkou ukázal jako nejlepší dodavatel. Smlouva na dodání 95 elektrických autobusů plus další v opci byla uzavřena 7. července 2023.