New Citaro - Nové Citaro: Pokračujeme
© BUSportál

Informace ze světové premiéry v Mannheimu a tiskové zprávy. Další fotografie.
Informace ze světové premiéry v Mannheimu a tiskové zprávy. Další fotografie.
Redakce BUSportálu se představení nové generace legendy mezi městskými autobusy (31 000 prodaných kusů za 13 let výroby) účastnila 20.5.2011 spolu s asi 150 novináři z celého světa. Kromě slavnostně odhaleného zlatého vozu byly připraveny expozice s detaily vozu s možností kvalifikovaného výkladu. Celý tento komplex "New Citaro" byl nainstalován v hale Mercedes-Benz v Mannheimu bezmála dva týdny. Instalace byla využita i pro proškolení zaměstnanců společnosti a kromě prezentace pro novináře byla uspořádána i prezentace pro zákazníky. Novinářům představili nový model Andreas Renschler, který v představenstvu společnosti Daimler AG odpovídá za divize Daimler Trucks a Daimler Buses, a Hartmut Schick, ředitel divize Daimler Buses. Praktickým průvodcem byl Richard Averbeck. Pro předvedení vozů v pohybu byly připraveny další dva vozy, jeden z toho kloubový.
K detailům se ještě vrátíme slovem i obrazem a technickou specifikací.
K záběrům nového Citara jsme přidali na konec záběry stávajících modelů zachycené týž den v Mannheimu v provozu i připravených k expedici pro názorné porovnání změny designu. První obrázek se jeví jako zrcadlový, protože vínové vozidlo je určené pro Británii.
Mannheim/Stuttgart – Nové Citaro klade důraz na hospodárnost, komfort a bezpečnost a přichází s novým designem. Inovace v designu jdou od světlometů až po zadní světla. Nová „tvář“ Citara má velké reflektory ve tvaru mandlí a s přídí zaoblených tvarů. Citaro neopouští styl pravoúhlých městských vozů, ale linie rozvolňuje. Je jiné než jeho předchůdce, ale změna je kontinuální a nepopírá stávající modely. Vnitřní prostor zpříjemňují světlejší barvy a nová podoba stropu, řidič pak usedá do nové, výše položené kabiny v rámci zvýšení jeho bezpečnosti. Tím je psychologicky docíleno posílení autority ve vztahu k cestujícím. 3 nabízené varianty dveří oddělující prostor řidiče chrání tento prostor pak mechanicky. Přístrojová deska přináší více informací a je dokonale ergonomická. Přizpůsobení řidiči je zajištěno pohybem celého komplexu přístrojové desky a volantu.

Bezpečnostní koncept nového autobusu Mercedes-Benz Citaro přináší poprvé pro městský autobus vybavení elektronickým stabilizačním programem ESP. Zajištěna je rovněž ochrana proti čelnímu nárazu a zpevněná konstrukce skeletu. Ten je současně pevnější i lehčí.

Od svého předchůdce převzalo Citaro úsporné a ekologické motory s technologií BlueTec, které splňují emisní limity Euro V a EEV.
Uvažujeme-li komplexně o městotvorné úloze hromadných dopravních prostředků, můžeme právě Citaro dlouhodobě zařadi mezi ta vozidla, která pomáhají dotvářet příjemnou image města pro jeho obyvatele jak užitnou hodnotou a komfortem, tak i designem. Můžeme být hrdi i nato, že část tohoto celosvětově úspěšného vozu je dílem českých rukou v závodě EvoBusu v Holýšově.
BUSportál s využitím informací Daimler
Na českém BUSportálu vyšlo:
Nové Citaro městu sluší. Na projížďce okolím závodu Mercedes-Benz.
Nové Citaro se v pátek představilo novinářům z celého světa

Mnoho informací nadete také na slovenském BUSportálu:
Dizajn v skicách. Nový Mercedes-Benz Citaro
Bezpečnostné prvky v konštrukcii nového Citara
Nová hviezda - nový mestský autobus Mercedes-Benz Citaro

New Citaro - Nové Citaro: Pokračujeme
© BUSportál
New Citaro - Nové Citaro: Pokračujeme
© BUSportál
New Citaro - Nové Citaro: Pokračujeme
© BUSportál
New Citaro - Nové Citaro: Pokračujeme
© BUSportál
New Citaro - Nové Citaro: Pokračujeme
© BUSportál
New Citaro - Nové Citaro: Pokračujeme
© BUSportál
New Citaro - Nové Citaro: Pokračujeme
© BUSportál
New Citaro - Nové Citaro: Pokračujeme
© BUSportál