Nedostatek řidičů není problém jen v Česku
Do konce roku 2022 bude ve Wiesbadenu v provozu 120 elektrických autobusů. Problém je s jejich řidiči. I Německo trápí jejich nedostatek. Foto ESWE Verkehr

Hlavní město německé spolkové země Hesenska omezuje od pondělí 5. září výrazně jízdní řády. Po letních prázdninách bude společnost ESWE Verkehr ve Wiesbadenu jezdit i v pracovní dny podle sobotních jízdních řádů, chybí jí 50 řidičů.
Reklama
Hlavní město německé spolkové země Hesenska omezuje od pondělí 5. září výrazně jízdní řády. Po letních prázdninách bude společnost ESWE Verkehr ve Wiesbadenu jezdit i v pracovní dny podle sobotních jízdních řádů, chybí jí 50 řidičů.
Hlavním důvodem omezení veřejné dopravy je celostátní nedostatek kvalifikovaných pracovníků v sektoru veřejné dopravy. Ve Wiesbadenu docházelo v posledních týdnech k rušení spojů, které způsobilo rozhořčení cestujících. V současnosti chybí ESWE Verkehr každý den kolem 50 řidičů autobusů. Dopravce se proto rozhodl snížit nabídku spojů a nabídnout cestujícím omezené, ale spolehlivé spojení.

Od pondělí 5. září platí na všech linkách ESWE Verkehr sobotní jízdní řád, výjimkou jsou školní spoje a frekventované linky, které budou naopak posíleny. Na všechny linky nasadí dopravce dostupné kloubové autobusy.

Stiskneme resetovací tlačítko a pomalu systém znovu spustíme,“ vysvětluje jednatel ESWE-Verkehr Jan Görnemann. "Jsme si vědomi toho, že omezení pro naše cestující jsou dosti výrazná, zejména na začátku školní docházky, ale už teď musíme zatáhnout za brzdu. Hlavním cílem je obnovit spolehlivost jízdního řádu. Všichni cestující by měli s jistotou vědět, že autobus, na který spoléhají, opravdu přijede. Důležité je, aby fungovala a byla plně garantována školní doprava ve Wiesbadenu."

Řidiči v současnosti chybí v Německu celostátně. Ať už v Berlíně, v Kolíně nad Rýnem nebo v oblasti Rýn-Mohan, rušení z důvodu nedostatku personálu jsou v současnosti na denním pořádku všude.„Nyní děláme čestný krok a říkáme: Nechceme další výpadky, chceme opět spolehlivost v jízdním řádu pro naše zákazníky. Zároveň však musíme také ulevit našim zaměstnancům za volantem. Kolegové už měsíce pracují nad limit!“ říká Görnemann.

Od začátku roku z firmy na vlastní žádost odešlo 58 řidičů a dalších dvanáct odešlo do důchodu. Naopak nastoupilo 42 zaměstnanců. ESWE Verkehr má v současnosti 750 řidičů autobusů, to ale na pokrytí celého jízdního řádu nestačí.

Podle ESWE Verkehr zatím nelze předvídat, jak dlouho bude muset být jízdní řád omezen. Dopravce podle svého vyjádření intenzivně pracuje na náboru nových řidičů. Mnohá opatření pro zlepšení atraktivity povolání však znamenají více výdajů. Je to proto problém celé společnosti.

Flotila autobusů dopravního podniku ve Wiesbadenu patří s více než 100 eCitaro k nejvíce elektrifikované v Německu.