Na konci července vozily posádky KLM na letišti Schiphol v Amsderdamu samořídící autobusy vyvinuté Ohmio z Nového Zélandu. Pokračovala druhá etapa testů na předem naprogramované trase z přistávací plochy na terminál. Stejné minibusy jezdí i na mezinárodním letišti JFK v New Yorku.
Na konci července vozily posádky KLM na letišti Schiphol v Amsderdamu samořídící autobusy vyvinuté Ohmio z Nového Zélandu. Pokračovala druhá etapa testů na předem naprogramované trase z přistávací plochy na terminál. Stejné minibusy jezdí i na mezinárodním letišti JFK v New Yorku.
Během první fáze zkoušek autobusů bez řidiče se KLM a s Ohhmio soustředily na testování technických vlastností a jednoduché využití v provozu. "Několikrát denně přiváží autobus posádku KLM Cityhopper z odbavovací plochy A, kde letadla KLM Cityhopper (nizozemská regionální letecká společnost a dceřiná společnost KLM) parkují před odletem a při příletu na Schiphol. Samořídící autobus poté vysadí posádku na terminálu. Vozidlo je vybaveno senzory a speciálními kamerami a využívá k manévrování GPS. Má 360stupňový výhled a je vybaven technologií LIDAR. To umožňuje vozidlu detekovat a pohybovat se kolem objektů nacházejících se ve vzdálenosti až 30 metrů," uvádí KLM.
Do roku 2050 chce Royal Schiphol Group provozovat nejudržitelnější a nejkvalitnější letiště na světě. Součástí plánu je dosažení udržitelnějších pozemních operací bez emisí. Royal Schiphol Group očekává, že do roku 2050 budou všechna vozidla nahrazena flotilou autonomních vozidel s nulovými emisemi a že všechny související procesy budou automatizovány.