 
							Z Darové do EvoBusu Holýšov a zpět 18.3. testovacím autobusem z limitované série 70 kusů se zástupci Mercedes-Benz z Mannheimu i EvoBus Bohemia spolu s novináři dopravních médií.
								Z Darové do EvoBusu Holýšov a zpět 18.3. testovacím autobusem z limitované série 70 kusů se zástupci Mercedes-Benz z Mannheimu i EvoBus Bohemia spolu s novináři dopravních médií.
								Přinášíme fotoreportáž z cesty autobusem  Mercedes-Benz Tourismo z limitované série - 60 ze 70 busů je již prodáno, v České republice budou jezdit minimálně 3, dva z nich zakoupila cestovní a dopravní společnost VEGA Tour.  Uveřejníme později i záběry ze závodu EvoBus v Holýšově, kde nebylo povoleno fotografovat, ale bylo přislíbeno dodání fotomateriálu přímo ze závodu.
Technická data Mercedes-Benz TOURISMO - tour.xls.zip
Počáteční fáze výroby v evropském měřítku mimořádně úspěšných městských autobusů Mercedes-Benz CITARO se přesouvá do České republiky.
www.media.daimlerchrysler.com
FOTOREPORTÁŽ
Uvnitř nabízí testovací autobus pohodlí i zábavu. Vedle palubní toalety umístěné pod úrovní podlahy u prostředních dveří, která je u speciálních modelů „Edice 10 000“ montována sériově, a vedle palubní kuchyňky firmy Frenzel typ FOB 501 za prostředními dveřmi a obou chladniček od firmy Frenzel (chladící box 42 1 v přední části a další chladnička ve středové uličce na úrovni středního vstupu) je model Tourismo z "Edice 10 000" vybaven prostorovou stereo-soupravou typu Coach Professional Line s kazetovým a CD přehrávačem, přehrávačem DVD a dvěma monitory vepředu a u prostředního vstupu nad středovou uličkou. Dále jedním ručním mikrofonem pro sdělení řidiče resp. průvodce, reproduktorovou soustavou a satelitním navigačním systémem DX-V značky Blaupunkt s dálkovým ovládáním, jehož data lze zobrazit na monitorech v prostoru pro cestující.
Sedačka řidiče s pneumatickým pérováním z Isringhausenu je vybavena tříbodovým bezpečnostním pásem, integrovanou opěrkou hlavy a opěrou bederní páteře a zajišt'uje řidiči nejlepší možné podmínky. Elektricky nastavitelná roletka na čelním skle a další roletka na okně u řidiče umožňují při jízdě a pojíždění výhled bez oslnění. K co nejlepšímu výhledu přispívají rovněž elektricky nastavitelná a vyhřívaná venkovní zrcátka.
Autobus je klimatizován klimatizační jednotkou Konvekta s předvolbou konstantní teploty. Tato je ještě doplněna o doplňkové topení Webasto o výkonu 30 kW a o samostatnou klimatizační jednotku s integrovaným topením pro řidiče. Autobus je dále vybaven výsuvnými střešními okny ovládanými elektricky z místa řidiče. Vedle sériově montovaného vybavení ABS, ASR, kotoučových brzd na všech kolech, tempomatu, hydrodynamického retardéru Voith VR 115 E, nových tlakových vzduchojemů resp. hliníkové palivové nádrže na 400 1 je model Tourismo RHD z "Edice 10 000" kompletně vybaven jako školní autobus. Zcela splňuje nové směrnice Evropské unie pro linkové autobusy (EU 2001/85/EG) a je tedy vybaven žlutým lištovým značením, žlutým označením schůdků, madlem podél odkládacích regálů na levé straně středové uličky atd. Prostřední vstup je v základní výbavě monitorován kamerou. Testovací autobus Tourismo má zimní obutí o rozměru 295/80 R 22,5 firmy Continental, které je instalováno na centrovaných ráfcích Alcoa z lehkých kovů namísto sériově dodávaných hmotnostně redukovaných ráfcích ocelových. Poháněná zadní náprava HO 6 má dlouhý celkový převod i = 3,077. Úložné zavazadlové prostory jsou osvětleny a vyloženy protiskluzovými rohožemi. Dveře úložných prostor lze pomocí centrálního uzamykání zvlášť otevírat vlevo či vpravo. Na palubě je rovněž zařízení umožňující nerušenou komunikaci z místa řidiče do spací kajuty. Na zádi vozidla najdeme držák pro upevnění lyžařské skříně. Testovací autobus má od střediska TIJV schválení pro rychlost 100 km/h a linkovou a příležitostnou přepravu.
							Technická data Mercedes-Benz TOURISMO - tour.xls.zip
Počáteční fáze výroby v evropském měřítku mimořádně úspěšných městských autobusů Mercedes-Benz CITARO se přesouvá do České republiky.
www.media.daimlerchrysler.com
FOTOREPORTÁŽ
Testovací autobus Tourismo RHD "Edice 10 000"
Testovací autobus Mercedes-Benz Tourismo RHD je opatřen základní barvou v systému KTL, elegantním vnějším lakem a sladění barev prostoru pro cestující vybaveného 44 sedadly CXR (plus sedalo řidiče a průvodce) ve čtyřhvězdičkovém provedení. Sedadla mají sedáky hluboké 480 mm s integrovanými koženými opěrkami hlavy. Sedadla lze vysouvat do strany směrem do uličky, opěradla sklápět o 25°, mají opěrky na nohy, vyklápěcí stolky, odkládací síťky a integrovaná držadla.Uvnitř nabízí testovací autobus pohodlí i zábavu. Vedle palubní toalety umístěné pod úrovní podlahy u prostředních dveří, která je u speciálních modelů „Edice 10 000“ montována sériově, a vedle palubní kuchyňky firmy Frenzel typ FOB 501 za prostředními dveřmi a obou chladniček od firmy Frenzel (chladící box 42 1 v přední části a další chladnička ve středové uličce na úrovni středního vstupu) je model Tourismo z "Edice 10 000" vybaven prostorovou stereo-soupravou typu Coach Professional Line s kazetovým a CD přehrávačem, přehrávačem DVD a dvěma monitory vepředu a u prostředního vstupu nad středovou uličkou. Dále jedním ručním mikrofonem pro sdělení řidiče resp. průvodce, reproduktorovou soustavou a satelitním navigačním systémem DX-V značky Blaupunkt s dálkovým ovládáním, jehož data lze zobrazit na monitorech v prostoru pro cestující.
Sedačka řidiče s pneumatickým pérováním z Isringhausenu je vybavena tříbodovým bezpečnostním pásem, integrovanou opěrkou hlavy a opěrou bederní páteře a zajišt'uje řidiči nejlepší možné podmínky. Elektricky nastavitelná roletka na čelním skle a další roletka na okně u řidiče umožňují při jízdě a pojíždění výhled bez oslnění. K co nejlepšímu výhledu přispívají rovněž elektricky nastavitelná a vyhřívaná venkovní zrcátka.
Autobus je klimatizován klimatizační jednotkou Konvekta s předvolbou konstantní teploty. Tato je ještě doplněna o doplňkové topení Webasto o výkonu 30 kW a o samostatnou klimatizační jednotku s integrovaným topením pro řidiče. Autobus je dále vybaven výsuvnými střešními okny ovládanými elektricky z místa řidiče. Vedle sériově montovaného vybavení ABS, ASR, kotoučových brzd na všech kolech, tempomatu, hydrodynamického retardéru Voith VR 115 E, nových tlakových vzduchojemů resp. hliníkové palivové nádrže na 400 1 je model Tourismo RHD z "Edice 10 000" kompletně vybaven jako školní autobus. Zcela splňuje nové směrnice Evropské unie pro linkové autobusy (EU 2001/85/EG) a je tedy vybaven žlutým lištovým značením, žlutým označením schůdků, madlem podél odkládacích regálů na levé straně středové uličky atd. Prostřední vstup je v základní výbavě monitorován kamerou. Testovací autobus Tourismo má zimní obutí o rozměru 295/80 R 22,5 firmy Continental, které je instalováno na centrovaných ráfcích Alcoa z lehkých kovů namísto sériově dodávaných hmotnostně redukovaných ráfcích ocelových. Poháněná zadní náprava HO 6 má dlouhý celkový převod i = 3,077. Úložné zavazadlové prostory jsou osvětleny a vyloženy protiskluzovými rohožemi. Dveře úložných prostor lze pomocí centrálního uzamykání zvlášť otevírat vlevo či vpravo. Na palubě je rovněž zařízení umožňující nerušenou komunikaci z místa řidiče do spací kajuty. Na zádi vozidla najdeme držák pro upevnění lyžařské skříně. Testovací autobus má od střediska TIJV schválení pro rychlost 100 km/h a linkovou a příležitostnou přepravu.
 
								Start z Darovanského dvora.
								 
								Autobus řídil a prakticky radil Hermann Zehender z EvoBus Mannheim.
								 
								"Pracoviště" řidiče je přehledné, přizpůsobivé a praktické - na displayi je možno kontrolovat i prostor prostředních dveří.
								 
								Nabídku si autobus vyzkoušet jako řidič využil také Jan Balíček z "auto-moto speciál".
								 
								Zasvěcené informace o autobusu předal Andreas Türk z EvoBus Mannheim.
								 
								Autobusová zastávka Olešná na Domažlicku.
								 
								 
								EvoBus Holýšov - fotografovat povoleno jen v exteriéru.
								 
								 
								Andreas Türk, tlumočník, Daniel Havlíček z EvoBus Holýšov a Jan Balíček.
								 
								Hala v Holýšově vyrostla před dvěma lety.
								 
								Otevírání autobusu - zepředu ...
								 
								... ze strany (pytlíky s pískem jsou simulovaní cestující) ...
								 
								... zezadu (přiístup k motoru je lepší než u osobního auta) ...
								 
								... Andreas Türk vysvětluje vodní a odpadové hospodářství ...
								 
								... a další dutina ...
								 
								 
								Andreas Türk zná autobus i jako řidič.
								 
								Prostřední schůdky.
								 
								Toaleta.
								 
								 
								Na obrazovkách buď DVD nebo mometální poloha busu.
								 
								Při mrazech lze nápojový automat dolít trychtýřkem.
								 
								Mercedes-Benz model s věžičkou.
						
 
                 
                 
                 SOR vyrobí do Bratislavy 88 kloubových autobusů
										SOR vyrobí do Bratislavy 88 kloubových autobusů
									 Největší polské letiště s novými autobusy COBUS
										Největší polské letiště s novými autobusy COBUS
									 Maroko bude mít pro AFCON 2025 od Yutong 723 autobusů
										Maroko bude mít pro AFCON 2025 od Yutong 723 autobusů
									

 
                 
                
 
                 
                