 
							Z Darové do EvoBusu Holýšov a zpět 18.3. testovacím autobusem z limitované série 70 kusů se zástupci Mercedes-Benz z Mannheimu i EvoBus Bohemia spolu s novináři dopravních médií.
								Z Darové do EvoBusu Holýšov a zpět 18.3. testovacím autobusem z limitované série 70 kusů se zástupci Mercedes-Benz z Mannheimu i EvoBus Bohemia spolu s novináři dopravních médií.
								Přinášíme fotoreportáž z cesty autobusem  Mercedes-Benz Tourismo z limitované série - 60 ze 70 busů je již prodáno, v České republice budou jezdit minimálně 3, dva z nich zakoupila cestovní a dopravní společnost VEGA Tour.  Uveřejníme později i záběry ze závodu EvoBus v Holýšově, kde nebylo povoleno fotografovat, ale bylo přislíbeno dodání fotomateriálu přímo ze závodu.
Technická data Mercedes-Benz TOURISMO - tour.xls.zip
Počáteční fáze výroby v evropském měřítku mimořádně úspěšných městských autobusů Mercedes-Benz CITARO se přesouvá do České republiky.
www.media.daimlerchrysler.com
FOTOREPORTÁŽ
Uvnitř nabízí testovací autobus pohodlí i zábavu. Vedle palubní toalety umístěné pod úrovní podlahy u prostředních dveří, která je u speciálních modelů „Edice 10 000“ montována sériově, a vedle palubní kuchyňky firmy Frenzel typ FOB 501 za prostředními dveřmi a obou chladniček od firmy Frenzel (chladící box 42 1 v přední části a další chladnička ve středové uličce na úrovni středního vstupu) je model Tourismo z "Edice 10 000" vybaven prostorovou stereo-soupravou typu Coach Professional Line s kazetovým a CD přehrávačem, přehrávačem DVD a dvěma monitory vepředu a u prostředního vstupu nad středovou uličkou. Dále jedním ručním mikrofonem pro sdělení řidiče resp. průvodce, reproduktorovou soustavou a satelitním navigačním systémem DX-V značky Blaupunkt s dálkovým ovládáním, jehož data lze zobrazit na monitorech v prostoru pro cestující.
Sedačka řidiče s pneumatickým pérováním z Isringhausenu je vybavena tříbodovým bezpečnostním pásem, integrovanou opěrkou hlavy a opěrou bederní páteře a zajišt'uje řidiči nejlepší možné podmínky. Elektricky nastavitelná roletka na čelním skle a další roletka na okně u řidiče umožňují při jízdě a pojíždění výhled bez oslnění. K co nejlepšímu výhledu přispívají rovněž elektricky nastavitelná a vyhřívaná venkovní zrcátka.
Autobus je klimatizován klimatizační jednotkou Konvekta s předvolbou konstantní teploty. Tato je ještě doplněna o doplňkové topení Webasto o výkonu 30 kW a o samostatnou klimatizační jednotku s integrovaným topením pro řidiče. Autobus je dále vybaven výsuvnými střešními okny ovládanými elektricky z místa řidiče. Vedle sériově montovaného vybavení ABS, ASR, kotoučových brzd na všech kolech, tempomatu, hydrodynamického retardéru Voith VR 115 E, nových tlakových vzduchojemů resp. hliníkové palivové nádrže na 400 1 je model Tourismo RHD z "Edice 10 000" kompletně vybaven jako školní autobus. Zcela splňuje nové směrnice Evropské unie pro linkové autobusy (EU 2001/85/EG) a je tedy vybaven žlutým lištovým značením, žlutým označením schůdků, madlem podél odkládacích regálů na levé straně středové uličky atd. Prostřední vstup je v základní výbavě monitorován kamerou. Testovací autobus Tourismo má zimní obutí o rozměru 295/80 R 22,5 firmy Continental, které je instalováno na centrovaných ráfcích Alcoa z lehkých kovů namísto sériově dodávaných hmotnostně redukovaných ráfcích ocelových. Poháněná zadní náprava HO 6 má dlouhý celkový převod i = 3,077. Úložné zavazadlové prostory jsou osvětleny a vyloženy protiskluzovými rohožemi. Dveře úložných prostor lze pomocí centrálního uzamykání zvlášť otevírat vlevo či vpravo. Na palubě je rovněž zařízení umožňující nerušenou komunikaci z místa řidiče do spací kajuty. Na zádi vozidla najdeme držák pro upevnění lyžařské skříně. Testovací autobus má od střediska TIJV schválení pro rychlost 100 km/h a linkovou a příležitostnou přepravu.
							Technická data Mercedes-Benz TOURISMO - tour.xls.zip
Počáteční fáze výroby v evropském měřítku mimořádně úspěšných městských autobusů Mercedes-Benz CITARO se přesouvá do České republiky.
www.media.daimlerchrysler.com
FOTOREPORTÁŽ
Testovací autobus Tourismo RHD "Edice 10 000"
Testovací autobus Mercedes-Benz Tourismo RHD je opatřen základní barvou v systému KTL, elegantním vnějším lakem a sladění barev prostoru pro cestující vybaveného 44 sedadly CXR (plus sedalo řidiče a průvodce) ve čtyřhvězdičkovém provedení. Sedadla mají sedáky hluboké 480 mm s integrovanými koženými opěrkami hlavy. Sedadla lze vysouvat do strany směrem do uličky, opěradla sklápět o 25°, mají opěrky na nohy, vyklápěcí stolky, odkládací síťky a integrovaná držadla.Uvnitř nabízí testovací autobus pohodlí i zábavu. Vedle palubní toalety umístěné pod úrovní podlahy u prostředních dveří, která je u speciálních modelů „Edice 10 000“ montována sériově, a vedle palubní kuchyňky firmy Frenzel typ FOB 501 za prostředními dveřmi a obou chladniček od firmy Frenzel (chladící box 42 1 v přední části a další chladnička ve středové uličce na úrovni středního vstupu) je model Tourismo z "Edice 10 000" vybaven prostorovou stereo-soupravou typu Coach Professional Line s kazetovým a CD přehrávačem, přehrávačem DVD a dvěma monitory vepředu a u prostředního vstupu nad středovou uličkou. Dále jedním ručním mikrofonem pro sdělení řidiče resp. průvodce, reproduktorovou soustavou a satelitním navigačním systémem DX-V značky Blaupunkt s dálkovým ovládáním, jehož data lze zobrazit na monitorech v prostoru pro cestující.
Sedačka řidiče s pneumatickým pérováním z Isringhausenu je vybavena tříbodovým bezpečnostním pásem, integrovanou opěrkou hlavy a opěrou bederní páteře a zajišt'uje řidiči nejlepší možné podmínky. Elektricky nastavitelná roletka na čelním skle a další roletka na okně u řidiče umožňují při jízdě a pojíždění výhled bez oslnění. K co nejlepšímu výhledu přispívají rovněž elektricky nastavitelná a vyhřívaná venkovní zrcátka.
Autobus je klimatizován klimatizační jednotkou Konvekta s předvolbou konstantní teploty. Tato je ještě doplněna o doplňkové topení Webasto o výkonu 30 kW a o samostatnou klimatizační jednotku s integrovaným topením pro řidiče. Autobus je dále vybaven výsuvnými střešními okny ovládanými elektricky z místa řidiče. Vedle sériově montovaného vybavení ABS, ASR, kotoučových brzd na všech kolech, tempomatu, hydrodynamického retardéru Voith VR 115 E, nových tlakových vzduchojemů resp. hliníkové palivové nádrže na 400 1 je model Tourismo RHD z "Edice 10 000" kompletně vybaven jako školní autobus. Zcela splňuje nové směrnice Evropské unie pro linkové autobusy (EU 2001/85/EG) a je tedy vybaven žlutým lištovým značením, žlutým označením schůdků, madlem podél odkládacích regálů na levé straně středové uličky atd. Prostřední vstup je v základní výbavě monitorován kamerou. Testovací autobus Tourismo má zimní obutí o rozměru 295/80 R 22,5 firmy Continental, které je instalováno na centrovaných ráfcích Alcoa z lehkých kovů namísto sériově dodávaných hmotnostně redukovaných ráfcích ocelových. Poháněná zadní náprava HO 6 má dlouhý celkový převod i = 3,077. Úložné zavazadlové prostory jsou osvětleny a vyloženy protiskluzovými rohožemi. Dveře úložných prostor lze pomocí centrálního uzamykání zvlášť otevírat vlevo či vpravo. Na palubě je rovněž zařízení umožňující nerušenou komunikaci z místa řidiče do spací kajuty. Na zádi vozidla najdeme držák pro upevnění lyžařské skříně. Testovací autobus má od střediska TIJV schválení pro rychlost 100 km/h a linkovou a příležitostnou přepravu.
 
								Start z Darovanského dvora.
								 
								Autobus řídil a prakticky radil Hermann Zehender z EvoBus Mannheim.
								 
								"Pracoviště" řidiče je přehledné, přizpůsobivé a praktické - na displayi je možno kontrolovat i prostor prostředních dveří.
								 
								Nabídku si autobus vyzkoušet jako řidič využil také Jan Balíček z "auto-moto speciál".
								 
								Zasvěcené informace o autobusu předal Andreas Türk z EvoBus Mannheim.
								 
								Autobusová zastávka Olešná na Domažlicku.
								 
								 
								EvoBus Holýšov - fotografovat povoleno jen v exteriéru.
								 
								 
								Andreas Türk, tlumočník, Daniel Havlíček z EvoBus Holýšov a Jan Balíček.
								 
								Hala v Holýšově vyrostla před dvěma lety.
								 
								Otevírání autobusu - zepředu ...
								 
								... ze strany (pytlíky s pískem jsou simulovaní cestující) ...
								 
								... zezadu (přiístup k motoru je lepší než u osobního auta) ...
								 
								... Andreas Türk vysvětluje vodní a odpadové hospodářství ...
								 
								... a další dutina ...
								 
								 
								Andreas Türk zná autobus i jako řidič.
								 
								Prostřední schůdky.
								 
								Toaleta.
								 
								 
								Na obrazovkách buď DVD nebo mometální poloha busu.
								 
								Při mrazech lze nápojový automat dolít trychtýřkem.
								 
								Mercedes-Benz model s věžičkou.
						
 
                 
                 
                 První autobusy IVECO Streetway se systémy ADAS v Praze
										První autobusy IVECO Streetway se systémy ADAS v Praze
									 Ve Wrocławi představili nové autobusy SOR pro regionální…
										Ve Wrocławi představili nové autobusy SOR pro regionální…
									 SOR vyrobí do Bratislavy 88 kloubových autobusů
										SOR vyrobí do Bratislavy 88 kloubových autobusů
									

 
                 
                
 
                 
                