Reklama
Reklama
person rebus  date_range 29.05.2024

První várka nových trolejbusů Škoda 32 Tr pro dopravce Vilniaus viešasis transportas (VVT) brzy zamíří do litevského hlavního města. V tuto chvíli je smontováno 20 trolejbusů, přičemž 5 vozidel je zcela dokončeno a zbývajících 15 prochází zkušebním provozem a konečnými úpravami. První trolejbus má být do Vilniusu dodán v červnu, všech 20 vozidel bude na místě připraveno v srpnu. Dalších 20 vozidel je v současné době ve výrobě.

„ Výroba trolejbusů pro litevské hlavní město pokračuje dobře a první vozidla budou brzy přepravena do svého nového domova ve Vilniusu ,“ řekl Radek Svoboda, ředitel společnosti Škoda Electric ze Škoda Group. „ Minulý týden jsme ukázali nové trolejbusy zástupcům města Vilnius i našeho zákazníka, dopravce VVT. Měli možnost si vozidla na vlastní kůži vyzkoušet a ujistit se, že je pro jejich občany všechno připraveno. Vážíme se našeho dlouholetého partnerství s VVT a těšíme se z pozitivního dopadu, který budou mít tyto moderní trolejbusy na veřejnou dopravu ve Vilniusu .“ Kontrakt s VVT zahrnuje dodávku 91 trolejbusů Škoda 32 Tr v hodnotě přes 52 milionů eur. Tato zakázka obsahuje také smlouvu na dodávky náhradních dílů potřebných pro pravidelnou údržbu během prvních pěti let provozu. Očekává se, že nový vozový park dorazí do Vilniusu v letech 2024 až 2025, kde podpoří čistší a zdravější životní prostředí pro obyvatele města. Trolejbus pro Vilnius prošel řadou testovacích procedur, včetně ujetí přibližně 2 500 kilometrů. Testování červeno-krémových trolejbusů v ulicích Plzně odstartovalo 22. března 2024 . Tyto komplexní testy byly nezbytné pro zajištění spolehlivosti, bezpečnosti a výkonnosti vozidel. Moderní trolejbusy jsou vybaveny pokročilými trakčními bateriemi, které umožňují autonomní jízdu na vzdálenost nejméně 20 kilometrů. Vozidla jsou navíc vybavena nejmodernějšími kamerovými systémy pro lepší sledování provozu a také systémem „Mirror Eye“, který nahrazuje běžná vnější boční zrcátka a zajišťuje bezpečnost cestujících i chodců. V neposlední řadě jsou vybavena bočními senzory, které monitorují pohyb cestujících v jejich okolí. Minulý týden navštívili výrobní závod v Plzni-Doudlevcích zástupci Vilniusu, kteří si prohlédli nové trolejbusy. V delegaci byli Andrius Grigonis, náměstek primátora města Vilnius, Ilja Karuzis, vedoucí odboru infrastruktury města Vilnius, Ignas Degutis, generální ředitel VVT, a Aurelijus Boldinovas, technický ředitel VVT. Během své návštěvy nahlédli nejen do výrobního procesu, ale měli také možnost svézt se jedním z trolejbusů, které budou do Vilniusu dodány v červnu. „ Nové trolejbusy splňují současné požadavky na komfort, které jsou pro naše cestující klíčové. Do konce letošního léta bude v ulicích Vilniusu jezdit 20 těchto nových vozidel, která poskytnou pohodlné cestování obyvatelům Vilniusu i návštěvníkům města. Nová éra trolejbusů v hlavním městě Litvy, která zásadně změní zážitek z cestování touto ekologickou dopravou, je již za rohem, “ říká Ignas Degutis, CEO VVT. TZ Škoda Group

Zpravodajství
Především pro přepravu dětí do škol či k evakuacím by měla v ukrajinské Kyjevské oblasti sloužit dvanáctka starších autobusů, které Středočeský kraj koupil od dopravců a na Ukrajinu posílá jako humanitární pomoc. Autobusy byly 29. května v Libereckém kraji naloženy na nákladní vlak, který je na Ukrajinu odveze.
Reklama
10. ročník Busworld v Turecku od 29. do 31. května 2024 bude přehlídkou domácích výrobců, z Turecka je přihlášeno 130 vystavovatelů.
Dopravní podnik Ostrava během mistrovství vypravoval speciální linku, posilové spoje a velkokapacitní vozidla, kromě standardních platebních možností nabídl fanouškům sedmidenní hokejovou jízdenku.
V Česku za tři desetiletí prodala přes 24 000 vozidel, z toho více než 600 autobusů. Největším zákazníkem pro dálkové autokary je Student Agency. Scania i6S Eficient jezdí u Arrivy nebo Autokarem.cz, více než 70 příměstských Citywide LE v Ústeckém kraji a double deckery v Ostravě.
V prvních čtyřech měsících 2024 vyrobily tuzemské firmy 1 507 autobusů, o 100 autobusů více než ve stejném období loňského roku. Zvýšila se i dubnová produkce.
Podle zprávy analytické společnosti IDTechEx o vývoji trhu s elektrickými autobusy se v roce 2023 prodalo globálně 60 000 elektrických autobusů. Do roku 2045 toto číslo dosáhne 190 000 ročně. Dominantní je stále Čína, zvyšuje se však i evropský trh. Vloni byl lídrem MAN.
Se svou strategií Electic Evolution získal Karsan ceny od časopisu Global Business&Finance Magazine. S elektrickými, vodíkovými a autonomními autobusy byl úspěšný byl v kategoriích Nejlepší evropská průkopnická společnost e-Mobility, Nejinovativnější evropský výrobce autobusů a Nejlepší evropský exportér elektrických užitkových vozidel.
V sobotu 18. května se konala pro veřejnost událost na Terminálu hromadné dopravy. Dopravní podnik města Hradce Králové slaví v roce 2024 další významné jubileum. Před 75 lety ve městě začaly jezdit trolejbusy.
Třítónový zvuk klaksonu typický pro žluté poštovní autobusy varuje řidiče na horských nebezpečných trasách od roku 1924. Triáda zní také na nejstrmější trase Postbusu ve Švýcarských alpách se sklonem 28 %. Impozantní Jungfrau-Aletsch zapsané ve světovém dědictví UNESCO můžete prozkoumat od 18. května.
Od 14. do 16. května na mezinárodní konferenci a výstavě o digitalizaci a inteligentních řešeních pro veřejnou dopravu najdete v hale 1 společnost Herman (stánek K30) a Mikroelektroniku (stánek A45)
Aktuálně
Těsně před začátkem turistické sezóny se mění některé podmínky pro řidiče v příležitostné osobní dopravě. Nová úprava nařízení (ES) 561/2006 může zjednodušit práci některým řidičům, ale také zpříjemnit dovolenou turistům. Úpravu pracovního režimu řidiče přináší nařízení EU 2024/1258 s účinností od 22. 5. 2024 . Jeho cílem je upravit rozdílně podmínky v nákladní a jednorázové příležitostné osobní dopravě z důvodu zvýšení kvality poskytovaných služeb v osobní dopravě a zajištění větší flexibility řidičů.
Prešov byl po Bratislavě druhým městem na Slovensku, po kterém začaly jezdit trolejbusy. Po 62 letech uvádí dopravní podnik do provozu parciální trolejbusy. Šest Škoda 27 Tr Solaris už vozí cestující, čtyři SOR NS 12 čekají na schválení pro provoz na Slovensku. Jeden z vozů jezdí zkušebně. V plánu je i obnova autobusů.
MVK v Miskolci testuje první kloubový elektrický autobus BYD vyrobený v Komárom. Dosud se čínský výrobce soustředil jen na sólo verzi autoubusů pro evropský trh.
Od 6. června FlixBus prodlouží spojení z Liberce přes Prahu a Salcburk do Benátek. Z Liberce, Prahy a jižních Čech budou dostupná i letoviska Bibione a Lido di Jesolo na jadranském pobřeží.
Reklama
Testovací kamion MAN ujel na dálnici A9 v Německu při první testovací jízdě asi deset kilometrů. MAN Truck & Bus je prvním výrobcem užitkových vozidel, který získal schválení úrovně 4 pro testování na dálnicích a získal od největšího evropského provozovatele dálnic Autogahn a Spolkového úřadu pro motorová vozidla povolení k testování.
Muzeum historických vozidel rodina Koutkových otevřela v létě roku 2018 . Vzniklo na místě bývalé lesovny patřící k zámku v Loučeni a později první garáže ČSAD na Nymbursku. Muzeum velkých volantů jsme o víkendu navštívili. I když jsme se s řadu vozů na různých akcích setkali, možnost prohlédnout si téměř třicet precizně zrenovovaných autobusů "pod jednou střechou" a poslechnout si jejich příběhy od samotným majitelů určitě stojí za to.
S tarifem IDOL nebo turistickou jízdenkou EURO NISA TICKET+ se můžete vydat na nejvýše položenou autobusovou zastávku v Libereckém kraji - Zlaté návrší. Integrovanou síťovou jízdenku nabízí Liberecký kraj ve spolupráci s německým dopravním svazem ZVON a polským PKS.
Na osm desítek techniků a specialistů zaměřených na provoz trolejbusů z třinácti českých dopravních podniků a dvou ze Slovenska jednalo ve dnech 22. – 23. května 2024 na setkání odborné skupiny Trolejbusy Sdružení dopravních podniků ČR ve Zlíně.
Na jubilejní sraz 25. května 2024 přijelo do Vojenského technického muzea 29 autobusů, Karosy ŠD 11 a řady 700, SAN H-100A z Polska, Robur a třináct ŠKODA 706 RTO .
Čínský BYD sehrál ve spolupráci s Alexander Dennis v posledním desetiletí v zavádění elektrických autoubusů ve Velké Británii velkou roli. Výhradně však jako dodavatel podvozků. Nyní představil dvoupodlažní autobus s vlastní karosérií. Podle britských médií má již jistou zakázku na více než 100 vozidel pro Go-Ahead do Londýna. BYD BD11 má celkovou kapacitu až 532 kWh, největší ze všech dosud dostupných elektrických vozidel ve Spojeném království.
Reklama
AUTO-BUS
Reklama
Bustec
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací