J4500 je téměř čtrnáct metrů dlouhý autobus a baterií s kapacitou 544 kWh. Foto MCI
Společnost Motor Coach Industries tři roky po dokončení prototypu oficiálně představila elektrickou verzi nejpopulárnějšího dálkového autobusu v Severní Americe, J4500 CHARGE.
Společnost Motor Coach Industries tři roky po dokončení prototypu oficiálně představila elektrickou verzi nejpopulárnějšího dálkového autobusu v Severní Americe, J4500 CHARGE.
J4500 Charge je elektricky poháněná verze v Severní Americe oblíbeného autokaru s vylepšenými luxusními a bezpečnostními prvky a s dojezdem až 370 kilometrů.
Motor Coach Industries (MCI), dceřiná společnost NFI Group, největšího výrobce autobusů v Severní Americe, přijímá objednávky na dodávky nového elektrického dálkového autobusu ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku nebo začátkem roku 2022.
J4500 Charge doplňuje portfolio autobusů společnosti se sídlem v kanadském Winnipegu. „Společnost NFI posunula EV (elektrická vozidla) a automatizované inovace vpřed a dnes dosahujeme s MCI dalšího milníku v naší technologické cestovní mapě s prvním luxusním elektrickým bateriovým autokarem,“ řekl Paul Soubry, prezident a generální ředitel společnosti NFI.
Autobusy budou k dispozici s plně volitelnými interiéry, 30 měsíční zárukou a rozsáhlou servisní podporou včetně silniční asistence 24/7. NFI poskytuje i řešení infrastruktury na klíč a nebo poradenství. New Flyer, divize dálkových autobusů NFI Group, se již podílela na instalaci více než 200 nabíjecích stanic a od loňského roku poskytuje služby i zákazníkům MCI.
Téměř čtrnáct metrů dlouhý autobus se třemi nápravami a hmotností necelých 25 tun pojme 56 cestujících, kterým nabízí komfortní sedačky a dostatek zavazadlového prostoru. Elektromotor s výkonem 260 kW a točivým momentem 4500 Nm dodává Siemens. Akumulátor má kapacitu 544 kWh a má se 150 kW jednosměrnou nabíječkou nabít za méně než 4 hodiny. Dojezd uvádí výrobce 270 až 370 km.
Podle MCI je J4500 CHARGE vhodný pro provozovatele turistických a zájezdových linek nebo kyvadlovou dopravu zaměstnanců.
Kromě dálkového modelu představilo MCI model pro příměstskou dopravu D45 CRT LE se stejnou konstrukcí, ale dvěma dveřmi pro rychlejší výstup a nástup cestujících. Tento autobus má slabší motor a baterii s kapacitou 389 kWh, na jedno nabití má ujet 188 – 269 km.
Elektrická vozidla celé skupiny NFI, včetně dálkových autobusů Xcelsior Charge společnosti New Flyer a double-deckerů skotského Alexander Dennis, ujela na konci minulého měsíce více než 64 milionů kilometrů a ušetřila 112 000 tun emisí skleníkových plynů.
Motor Coach Industries (MCI), dceřiná společnost NFI Group, největšího výrobce autobusů v Severní Americe, přijímá objednávky na dodávky nového elektrického dálkového autobusu ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku nebo začátkem roku 2022.
J4500 Charge doplňuje portfolio autobusů společnosti se sídlem v kanadském Winnipegu. „Společnost NFI posunula EV (elektrická vozidla) a automatizované inovace vpřed a dnes dosahujeme s MCI dalšího milníku v naší technologické cestovní mapě s prvním luxusním elektrickým bateriovým autokarem,“ řekl Paul Soubry, prezident a generální ředitel společnosti NFI.
J4500 Charge využívá pokročilou technologii, včetně optimalizovaného uložení baterie pro rozložení váhy a recyklace na konci životnosti.
Téměř čtrnáct metrů dlouhý autobus se třemi nápravami a hmotností necelých 25 tun pojme 56 cestujících, kterým nabízí komfortní sedačky a dostatek zavazadlového prostoru. Elektromotor s výkonem 260 kW a točivým momentem 4500 Nm dodává Siemens. Akumulátor má kapacitu 544 kWh a má se 150 kW jednosměrnou nabíječkou nabít za méně než 4 hodiny. Dojezd uvádí výrobce 270 až 370 km.
Podle MCI je J4500 CHARGE vhodný pro provozovatele turistických a zájezdových linek nebo kyvadlovou dopravu zaměstnanců.
Kromě dálkového modelu představilo MCI model pro příměstskou dopravu D45 CRT LE se stejnou konstrukcí, ale dvěma dveřmi pro rychlejší výstup a nástup cestujících. Tento autobus má slabší motor a baterii s kapacitou 389 kWh, na jedno nabití má ujet 188 – 269 km.
Elektrická vozidla celé skupiny NFI, včetně dálkových autobusů Xcelsior Charge společnosti New Flyer a double-deckerů skotského Alexander Dennis, ujela na konci minulého měsíce více než 64 milionů kilometrů a ušetřila 112 000 tun emisí skleníkových plynů.
Interiér autokaru J4500 CHARGE. Foto MCI

Hradecký dopravní podnik objednal od Škodovky deset…
SOR Libchavy vyrobí autobusy na CNG pro Košice
Až 180 elektrických autobusů Solaris pro Malmö


