MAN OptiView je k dispozici také pro městské autobusy
MAN OptiView je světově první systém zpětných zrcátek pro autobusy. Nyní je tato inovativní technologie dostupná také pro městské autobusy MAN Truck & Bus.

V roce 2018 představil MAN digitální zpětná zrcátka ve svých autokarech. Nyní systém pro odstranění mrtvých úhlů nabízí i pro městské a příměstské autobusy.
Reklama
V roce 2018 představil MAN digitální zpětná zrcátka ve svých autokarech. Nyní systém pro odstranění mrtvých úhlů nabízí i pro městské a příměstské autobusy.
Digitální zpětná zrcátka místo klasických jsou ve vozidelch používána stále častěji. Když MAN Truck & Bus představil svůj OptiView na veletrhu IAA v Hannoveru v roce 2018, jako první použil digitální zpětná zrcátka v turistických autobusech. Nyní rozšiřuje jejich instalace i do městskéch a regionálních autobusů MAN. Jejich výhodou je eliminace mrtvého úhlu pro řidiče a výrazně lepší viditelnost za tmy a za nepříznivého počasí.

"MAN OptiView je extrémně spolehlivý a významně zvyšuje bezpečnost provozu, u našich zákazníků je oblíbený,“ říká Rudi Kuchta, ředitel obchodní jednotka autobusů v MAN Truck & Bus. "Nyní je systém dostupný také pro všechny modely našich městských autobusů, samozřejmě včetně plně elektrického Lion's City E."

Digitální zrcátka se obzvláště osvědčila v hustém městském provozu. "Pokud se v blízkosti křižovatky setkají autobusy a chodci nebo cyklisté, může dojít k nebezpečným situacím, protože řidič autobusu je i přes dobrou technologii zrcátek špatně vidí v mrtvém úhlu. A právě zde přichází na řadu digitální zrcátka, mrtvý úhel je pro řidiče viditelný a zvyšuje se tak bezpečnost provozu, zejména při odbočování nebo změně jízdního pruhu," uvádí Heinz Kiess, marketingový manažer autobusů MAN.

Jak to funguje

Digitální systém využívá dvě kamery na každé straně autobusy, které zobrazují ve vysokém rozlišení a v reálném čase obě boční části vozu na dvou monitorech u řidiče. Mohou tak zobrazit větší plochu, než je tomu u běžných zpětných zrcátek. Řidič tak vidí prostor, který by byl jinak v mrtvém úhlu.

OptiView také zlepšuje viditelnost za deště, sněhu a v noci, protože kamera automaticky přizpůsobuje obraz situaci. Viditelnost nezhoršují ani oslňující efekty, například od světlometů ve tmě nebo slunce nízko nad obzorem. Kamery jsou odolné vůči povětrnostním vlivům, mají funkci vyhřívání na zimu a jsou také obzvlášť odolné.

Autobusy s OptiView mají přibližně o deset procent nižší aerodynamický odpor než vozidla s konvenčními systémy zrcátek. Díky vylepšené aerodynamice tak šetří palivo

"Stále pracujeme na dalším vývoji systému. Jsme jediným výrobcem na trhu, který nyní nabízí u našich autokarů ve standardu přední zrcátko. U NEOPLAN Cityliner a Skyliner je namontováno uvnitř vedle pravého monitoru, u NEOPLAN Tourliner a MAN Lion's Coach je vnější zrcátko instalováno na A-sloupku," doplňuje Kiess


MAN OptiView je k dispozici také pro městské autobusy
Vše pod dohledem: Systém zrcátek zviditelní mrtvý úhel pro řidiče a zajistí tak větší bezpečnost na silnici. Foto MAN
MAN OptiView je k dispozici také pro městské autobusy
MAN OptiView je světově první systém zpětných zrcátek pro autobusy. Nyní je tato inovativní technologie dostupná také pro městské autobusy MAN Truck & Bus.
MAN OptiView je k dispozici také pro městské autobusy
Lepší aerodynamika: Autobusy s OptiView mají přibližně o deset procent nižší aerodynamický odpor než vozidla s konvenčními systémy zrcátek (na obrázku NEOPLAN Cityliner).
MAN OptiView je k dispozici také pro městské autobusy
Systém zpětných zrcátek zviditelní mrtvý úhel pro řidiče a zajistí tak větší bezpečnost na silnici.
MAN OptiView je k dispozici také pro městské autobusy