MAN Lion's City E v Linci uspěl. Foto LINZ AG
Dopravní podnik LINZ AG LINIEN úspěšně otestoval MAN Lion's City E. Zároveň do Lince přijíždějí první kloubové hybridní MAN Lion's City EfficientHybrid z celkových 88 kusů.
Dopravní podnik LINZ AG LINIEN úspěšně otestoval MAN Lion's City E. Zároveň do Lince přijíždějí první kloubové hybridní MAN Lion's City EfficientHybrid z celkových 88 kusů.
Plně elektrický městský MAN byl poprvé představen v Rakousku na Konferenci rakouských autobusových a autokarových společností (Bundesfachtagung der österreichischen Autobusunternehmen) v loňském roce. Premiéru měl MAN Lion's City E na silnicích v Rakousku v polovině května 2020, kdy čtyři dny v Linci ukazoval, co dokáže. „Poslali jsme E-bus na náročnou testovací dráhu, abychom zjistili, jak se vyrovná se stoupáním, jak zrychluje, jaké pohodlí nabízí a samozřejmě jaký je dojezd.“ A všichni zúčastnění v Linci byli nadšeni. MAN Lion's City E prokázal své kvality a prošel testem výborně," říká Lars Heydecke, Ředitel Sales & Product Bus MAN Truck & Bus Vertrieb Österreich GesmbH. Dobře si vedl jak v centru s úzkými ulicemi, stejně tak i na prudce stoupajících silnicích.
Řidiči chválí ergonomicky navržené pracoviště s promyšleným uspořádáním ovládacích prvků, díky kterému se mohou plně soustředit na silniční provoz. Dynamika jízdy a zrychlení v kombinaci s plynulým stylem jízdy získaly další body. Autobus o délce 12 metrů je vybaven 160 kW až maximálně 240 kW elektrickým pohonem z modulárních baterií s výkonem 480 kWh. Lion's City E tak spolehlivě ujede 200 km po celou dobu životnosti baterií, za příznivých podmínek až 270 km. Ve verzi 12 metrů může Lion's City E pojmout až 88 cestujících.
Již 75 procent cestujících dopravce LINZ AG jezdí elektricky. „Veřejná doprava je důležitou součástí ochrany klimatu. Proto se vždy zajímáme o nové technologie šetrné k životnímu prostředí,“ říká Johann Frisch, provozní ředitel LINZ AG LINIEN. „Rádi jsme mezi prvními MAN Lion's City E testovali“.
Třetí největší město Rakouska ekonomické a nízkoemisní autobusy od MAN už objednalo. Kromě 12 kusů dvounápravových dvanáctimetrových MAN Lion's EfficientHybrid a 76 třínápravových kloubových autobusů o délce 18 metrů zahrnuje smlouva na celkem 88 hybridů také úplný servis. Technickou podporu poskytuje MAN Truck & Bus Center Ansfelden. Všechna vozidla mají být v provozu do roku 2024. První kloubové autobusy do Lince přijíždějí.
Městské autobusy jsou poháněny ultramodernými motory Euro 6d s nejnovější technologií MAN EfficientHybrid. Systém významně přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí, a tím ke zlepšení kvality ovzduší v centrech měst. Tiché a bezemisní zastávky v městské dopravě zajišťuje funkce stop-start. Kromě aspektů ohleduplnosti k životnímu prostředí a hospodárnosti hraje pro LINZ AG LINIEN také hlavní roli bezpečnost a pohodlí. Interiér je vybaven WLAN, USB porty, sedadly z červené kůže, zádržnými tyčemi z nerezové oceli a klimatizací. Hybridy MAN jsou navíc vybaveny četnými bezpečnostními systémy, které řidiči poskytují nejlepší možnou podporu. Pro zajištění ochrany řidičů i cestujících proti infekcím jsou pracoviště zabezpečena uzavřenou kabinou.
Řidiči chválí ergonomicky navržené pracoviště s promyšleným uspořádáním ovládacích prvků, díky kterému se mohou plně soustředit na silniční provoz. Dynamika jízdy a zrychlení v kombinaci s plynulým stylem jízdy získaly další body. Autobus o délce 12 metrů je vybaven 160 kW až maximálně 240 kW elektrickým pohonem z modulárních baterií s výkonem 480 kWh. Lion's City E tak spolehlivě ujede 200 km po celou dobu životnosti baterií, za příznivých podmínek až 270 km. Ve verzi 12 metrů může Lion's City E pojmout až 88 cestujících.
Již 75 procent cestujících dopravce LINZ AG jezdí elektricky. „Veřejná doprava je důležitou součástí ochrany klimatu. Proto se vždy zajímáme o nové technologie šetrné k životnímu prostředí,“ říká Johann Frisch, provozní ředitel LINZ AG LINIEN. „Rádi jsme mezi prvními MAN Lion's City E testovali“.
Třetí největší město Rakouska ekonomické a nízkoemisní autobusy od MAN už objednalo. Kromě 12 kusů dvounápravových dvanáctimetrových MAN Lion's EfficientHybrid a 76 třínápravových kloubových autobusů o délce 18 metrů zahrnuje smlouva na celkem 88 hybridů také úplný servis. Technickou podporu poskytuje MAN Truck & Bus Center Ansfelden. Všechna vozidla mají být v provozu do roku 2024. První kloubové autobusy do Lince přijíždějí.
Městské autobusy jsou poháněny ultramodernými motory Euro 6d s nejnovější technologií MAN EfficientHybrid. Systém významně přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí, a tím ke zlepšení kvality ovzduší v centrech měst. Tiché a bezemisní zastávky v městské dopravě zajišťuje funkce stop-start. Kromě aspektů ohleduplnosti k životnímu prostředí a hospodárnosti hraje pro LINZ AG LINIEN také hlavní roli bezpečnost a pohodlí. Interiér je vybaven WLAN, USB porty, sedadly z červené kůže, zádržnými tyčemi z nerezové oceli a klimatizací. Hybridy MAN jsou navíc vybaveny četnými bezpečnostními systémy, které řidiči poskytují nejlepší možnou podporu. Pro zajištění ochrany řidičů i cestujících proti infekcím jsou pracoviště zabezpečena uzavřenou kabinou.
Nový elektrický městský MAN vyslali v Linci na různé trasy. Foto MAN
MAN uspěl v roce 2019 ve výběrovém řízení na dodání celkem 88 Lion's EfficientHybrid. První kloubové jsou už ve městě. Foto LINZ AG
MAN Lion's EfficientHybrid pro Linec. Foto LINZ AG

Autobusy SOR se po 15 letech vrátí do Chomutova a Jirkova


