Zpoplatněná zóna Londýna se od pondělí 19.února rozšířila přibližně na dvojnásobek. Jan Spousta pro BUSportál.
Reklama
Zpoplatněná zóna Londýna se od pondělí 19.února rozšířila přibližně na dvojnásobek. Jan Spousta pro BUSportál.
Nově zahrnuje ulice v prostoru, ohraničeném na západě výstavištěm Earl´s Court a na severu nádražím Paddington. Jižní hranicí zóny je řeka Temže, na východním okraji navazuje na původní zónu, která funguje již od roku 2003.

Viz London-DetailMapECCZ.pdf

Výše poplatku se nezměnila a zůstává pro celou zónu 8 £ pro neomezený počet vjezdů během dne. Jako novinka byla zavedena možnost úhrady do půlnoci následujícího dne za 10 liber (dosud s přirážkou 100 %). Zkrácena byla také doba, po kterou je povinnost platit – ta je nyní od pondělí do pátku od 7 do 18 hodin (dříve do 18,30).

Novinkou, kterou vyvolalo právě rozšíření placené zóny, je bezplatný průjezd sever-jih po trase Edgware Road – Park Lane (východní hrana Hyde Parku) – nádraží Victoria – Vauxhall Bridže a bezplatný příjezd po magistrále A40 k ulici Marylebone, severní hranici zóny.

Tisková zpráva londýnského magistrátu [viz http://www.tfl.gov.uk/tfl/press-centre/press-releases/press-releases-content.asp?prID=1063] uvádí, že zavedení poplatku snížilo provoz v zóně o 20 %, tj. o 70 tisíc vozidel denně (srovnání roku 2006 proti 2002). Opatření mělo rovněž vliv na nehodovost, která se snížila o 70 těžkých nehod ročně.

Výnos z mýtného, který představoval za rok 2006 přibližně 122 milionů liber, byl použit na zkvalitnění veřejné dopravy. V rámci přípravy na rozšíření placené zóny byla například zvýšena špičková kapacita autobusových linek v západní části centra o 4800 cestujících. Mnoho automobilistů se rovněž stalo uživateli jízdních kol – cyklistický provoz na hlavních londýnských ulicích se za uplynulá léta zvýšil o 72 %.

Jan Spousta
V únoru 2003 vyšlo k problematice na BUSportálu Poplatky za vjezd do centra Londýna.