
Autobusy od IRIZAR e-Mobility jezdí v několika evropských zemích jako je Madrid, Paříž, Štrasburk, Bern nebo Düsseldorf, nyní se stávájí i součástí litevského přístavu Klaipėda. V úterý 2. září 2025 byly na výletním terminálu představeny elektrické autobusy ie 12 španělského výrobce. Prvních 11 vozidel v tradičních barvách klaipedské veřejné dopravy vjelo do ulic 1. září, dalších 36 nahradí stávající dieselové autobusy do konce listopadu. Budou jezdit na třinácti městských linkách.
Autobusy od IRIZAR e-Mobility jezdí v několika evropských zemích jako je Madrid, Paříž, Štrasburk, Bern nebo Düsseldorf, nyní se stávájí i součástí litevského přístavu Klaipėda. V úterý 2. září 2025 byly na výletním terminálu představeny elektrické autobusy ie 12 španělského výrobce. Prvních 11 vozidel v tradičních barvách klaipedské veřejné dopravy vjelo do ulic 1. září, dalších 36 nahradí stávající dieselové autobusy do konce listopadu. Budou jezdit na třinácti městských linkách.
Nízkopodlažní autobus pojme 70 cestujících a má prostor pro osoby se zdravotním postižením a cestující s kočárky. Na jedno nabití ujede 300 km, za příznivých podmínek až 360–380 km. Kapacita baterií je 370 kW.
Aby bylo poskytování služeb elektrickými autobusy úspěšné, je kromě nákupu vozidel nutné instalovat odpovídající infrastrukturu pro jejich provoz a nabíjení. Celková investice skupiny Kautra do tohoto projektu činí více než 25 milionů eur. Finančním partnerem je Swedbank.
Elektrobusy Irizar nebudou prvními, pro regionální linky město pořídilo 50 minibusů King Long.




