
Martin Strier, Managing Director MAN Truck & Bus Slovenija, předává 30 MAN Lion’s City CNG Peteru Horvatovi, řediteli LPP Ljubljana (zleva).
Lublaň, výherkyně ocenění European green
capital award 2016, se stane ještě zelenější díky 30 novým autobusům MAN
Lion’s City CNG.
Lublaň, výherkyně ocenění European green
capital award 2016, se stane ještě zelenější díky 30 novým autobusům MAN
Lion’s City CNG.
Dohromady 30 moderních
kloubových autobusů MAN s pohonem na zemní plyn nahrazuje aktuálně ve
slovinském hlavním městě Lublaň starší sólo- i kloubové autobusy. Obyvatelé
města z toho profitují hned několikrát: Nové 18metrové autobusy zvýší
kapacitu cestujících na nejvytíženějších linkách. Do autobusu se vejde celkem
155 pasažérů, z toho 35 sedících. O dodatečný komfort a bezpečí se mimo
jiné stará průběžné nízkopodlažní provedení, sklopná rampa, monitorování
kamerou a informační systém pro cestující s mimořádně dobře čitelnými LED
monitory. Vozidlo je navíc vybaveno klimatizací a topením integrovaným ve
stropě. Nové autobusy MAN Lion’s City CNG dále díky svým motorům na plyn
snižují emise. Efektivní nasazení autobusů podporuje v reálném čase
fungující flotilový management.
„Trend urbanizace a
s ním současně rostoucí tlak na dopravní podniky, aby snižovaly emise ve
městech, vyžadují nová řešení v městské hromadné dopravě. Jsme velmi hrdí
na to, že můžeme přispět k čistějšímu a zelenějšímu městu Lublaň
prostřednictvím našich nízkoemisních a nákladově efektivních autobusů CNG“,
uvedl Martin Strier, Managing Director MAN Truck & Bus Slovenija. MHD
s pohonem na bioplyn či zemní plyn se tak stává téměř neutrální
z hlediska CO2.
„O pět tun méně jemných
prachových částic ročně to je pro Lublaň veliké zlepšení“, zdůraznil Peter
Horvat, ředitel místního dopravního podniku LPP během předání vozidel.
Efektivní šestiválcový motor dosahuje výkonu 310 k (228 kW) při 2 000
ot./min. Ve vozidlech je zabudována automatická převodovka Voith DIWA6 nové
generace s integrovaným retardérem a schopností přizpůsobení se topografii
trasy.
Uvedení nových autobusů
do provozu znamená pro dopravní podnik počátek kompletní obnovy vozového parku.
Cílem přitom je, během příštích let postupně nahradit všechny Euro 4 autobusy.
Zdroj: MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o.

Celkem 30 moderních kloubových autobusů MAN s pohonem na plyn nahrazuje v Lublani starší sólová vozidla.

Uvedení nových autobusů do provozu znamená pro dopravní podnik počátek kompletní obnovy vozového parku.