Autonomní vozidla včetně autobusů mají v Číně zelenou. Obdoba internetové sítě Google, čínský vyhledávač Baidu, se snaží být jedničkou v technologii samořiditelných aut.
Autonomní vozidla včetně autobusů mají v Číně zelenou. Obdoba internetové sítě Google, čínský vyhledávač Baidu, se snaží být jedničkou v technologii samořiditelných aut.
3. března oznámil Robin Li, prezident a generální ředitel společnosti Baidu, předního internetového vyhledávače v Číně, že zahájí komerční výrobu samořiditelného autobusu King Long Apolong vyvinutého ve spolupráci Baidu a King Long. První vozidla by měla začít jezdit v červenci letošního roku. Zpráva okamžitě vyvolala v čínských médiích senzaci.
Na rozdíl od tradičních vozidel autobus King Long Apolong nemá kokpit pro řidiče ani volant. V roce 2017 sám Robin Li jel v autonomním vozidle na 5. silničním okruhu okolo Pekingu a tím přitáhl masivní pozornost médií. V červnu 2017 Baidu a King Long oficiálně zahájili spolupráci při vývoji autonomních vozidel. Pouze o tři měsíce později měl debut elektrický minibus Apollo 1.0. 16. listopadu 2017 byl na Baidu World Conference představen King Long Apolong - autonomní autobus.
Technologický gigant Baidu, čínská verze vyhledávače Google, získal jako první společnost v Číně licenci na testování vozidel s autonomním řízením na hlavních silnicích v Pekingu. Automobily mají povoleno jezdit na 33 silnicích na celkem asi 105 kilometrech a už ve čtvrtek 22. března se vydalo prvních 5 automobilů na první cestu.
Bezpečnost autonomních vozidel se po smrtelné havárii autonomního vozidla v Arizoně celosvětově zpochybňuje. Zatímco Uber a Toyota dočasně zastavily testování těchto vozidel na veřejných komunikacích, Baidu se, stejně jako Čína, snaží posunout dopředu.

EU podpoří výstavbu dobíjecích stanic pro nákladní vozidla
Nová VDL Bus Group uvádí na Busworld model VDL Futura 3


