305 autobusů SOR
132 autobusů Irisbus + Iveco
77 autobusů EvoBus podle statistik Sdružení automobilového průmyslu
132 autobusů Irisbus + Iveco
77 autobusů EvoBus podle statistik Sdružení automobilového průmyslu
305 autobusů SOR
132 autobusů Irisbus + Iveco
77 autobusů EvoBus podle statistik Sdružení automobilového průmyslu
132 autobusů Irisbus + Iveco
77 autobusů EvoBus podle statistik Sdružení automobilového průmyslu
Meziregistrace (autobus je zaregistrován zde výrobcem či dealerem a následně prodán do zahraničí) neřešíme, na prvních pozicích je situace dostatečně vyprofilovaná. Ostatně se týkají více značek a statistici se s tímto fenoménem snad odpovídajícím způsobem vyrovnávají. Komunikací s SDA o vedení statistik po zkušenostech z minula už neztrácíme energii. Pokud snad naše vyhodnocení statistik někdy čtou, pak kromě evergreenu, že nezařazené autobusy by se daly při troše snahy zařadit převážně jako M3, dodáváme:
Proč nelze rozdělit Volvo na Volvo a Volvo Irizar, pokud lze rozdělit Scanii na Scanii, Scanii Irizar a Scanii Higer a Isuzu na Isuzu a Isuzu Turquoise (podle BUSportálu ne nutně) a VDL na VDL a VDL Bova, což je docela zvláštní, neboť skupina VDL název Bova v názvech busů potlačila. O tom, kde jsou schovány nástavby Beulas, ani nemluvě. Momentálně dovozce zvolil podvozek MAN, tak asi tam.
Dagmar Braunová
- 305 SOR (z toho 79 kloubových)
- 132 Irisbus Iveco (z toho 9 Iveco - patrně malokapacitní nástavby na Daily)
- 77 EvoBus (51 Mercedes-Benz + 26 Setra)
- 26 Volvo (zahrnuje i nástavby Irizar)
- 24 Solaris (z toho 3 kloubové)
- 24 Neoman (17 MAN a 7 Neoplan)
- 6 Scania Higer + 2 Scania
- 8 Rošero-P
- 6 TEDOM
- 5 Isuzu
- 5 VDL
Zdroj www.autosap.czAutosap rozlišuje i statistiku dle provedení: Šasi- Městský - Linkový - Dálkový - Ostatní - Nezařazený. To si můžete podobně jako statistiku podle krajů najít na
www.autosap.cz
Držíme se původní metodiky sledování M3 + nezařazené, Autosap by se měl nadále zaměřit na doladění stávajících statistik: zařazení nezařazených. Zařadit např. městské autobusy TEDOM či autokary VDL jako M3 lze pouhým okem.Vše sečteno bez záruky.

Kyjev nakupuje 85 městských autobusů od Anadolu Isuzu
Arriva Group od 1. října 2025 s novým generálním ředitelem
DPP vyhlásil tržní konzultace k nákupu 200 nových autobusů


