Registrace:
1. 76 autobusů SOR
3. 40 autobusů Irisbus + Iveco
2. 33 autobusů EvoBus (12 Mercedes-Benz a 11 Setra)
1. 76 autobusů SOR
3. 40 autobusů Irisbus + Iveco
2. 33 autobusů EvoBus (12 Mercedes-Benz a 11 Setra)
Registrace:
1. 76 autobusů SOR
3. 40 autobusů Irisbus + Iveco
2. 33 autobusů EvoBus (12 Mercedes-Benz a 11 Setra)
1. 76 autobusů SOR
3. 40 autobusů Irisbus + Iveco
2. 33 autobusů EvoBus (12 Mercedes-Benz a 11 Setra)
Výroba dle autoSAP je statisticky zpracovaná za leden-únor. V Iveco CR ve Vysokém Mýtě vyrobili 288 autobusů (23 pro domácí trh a 252 na export), v SOR 54 (47 pro domácí trh a 7 na export) a v KHMC 6 vozů na podvozcích Mercedes-Benz Sprinter pro domácí trh. Součty už sedí. Jak pro Iveco CR, tak i pro SOR se jedná v porovnání se stejným obdobím loňského roku o nárůst výroby. V MFD se objevila úvaha, že letošní výroba bude vyšší i proto, že se bude měnit emisní norma na EURO 6. To přinese vyšší ceny a dopravci se budou předzásobovat podobně jako tomu bylo v minulé změnové situaci.
K registracím:
Vše sečteno bez záruky.
K registracím:
Ještě jednou připomínáme, že vozidla vedená v samostatném registru Ministerstva obrany nejsou v Centrálním registru vozidel a statistiku svou neexistencí v CRV zkreslují. Vozidla, která spadají pod Ministerstvo vnitra (hasičské vozy a vozy pro vězeňskou službu) jsou pak dle výrobce i prodejce registrována jako každé normální vozidlo v CRV. Tedy jejich registrace se zanese i do statistik SDA. .
Co se týče statistiky prvního čtvrtletí, ustálila se nám po mnohá období v minulosti obvyklá první trojka, když naskočily prodeje u EvoBusu. Dodávky do Prahy zvedají nadále výsledek SOR i Solaris.
Necháváme poznámku ke statistice registrací 2012 a prvním příčkám, kde o "vítězství" rozhoduje opravdu malý počet vozidel, je zde klasický problém registrací, které nemají jasnou metodiku - některé autobusy jsou registrovány podle podvozků a některé podle nástaveb. Takto se například v minulosti nikdy neobjevovaly autobusy s nástavbami Beulas, které vždy "spadly" do nějaké podvozkové skupiny. Nástavbář Rošero-P si buduje pečlivě vlastní značku, nic to však nemění na tom, že v ČR zaregistrované malokapacitní autobusy First jsou vozy s delfínem na podvozku Iveco Daily. Nejasná je situace u Stratosů na Iveco Daily, jeden se objevil ve statistice jako Stratos. Minimálně 6 z vozů KHMC je dle výrobce v kategorii M3 na podvozcích Mercedes-Benz Sprinter. I přes tyto nuance jsou statistiky a z nich vyplývající trendy vypovídající.
První registrace
- 76 SOR (z toho 42 kloub.)
-
40 Irisbus + Iveco (33 Irisbus + 7 Iveco)
V kolonce Iveco předpokládáme nástavby na Daily, např. Stratos - 33 EvoBus (12 Mercedes-Benz a 11 Setra)
- 27 Solaris
- 8 KHMC
- 6 MAN + 1 Neoplan
- 7 Volvo (zahrnuty nástavby Irizar)
- 3 Scania (2 Scania Irizar + 1 Scania Higer)
- 3 Isuzu
- 2 VDL
- 1 Stratos
Dagmar Braunová
Zdroj www.autosap.cz
K prvním registracím a výrobě nových autobusů 1-2/2013 v ČR
Autosap rozlišuje i statistiku dle provedení: Šasi- Městský - Linkový - Dálkový - Ostatní - Nezařazený. To si můžete podobně jako statistiku podle krajů najít nawww.autosap.cz
Držíme se původní metodiky sledování M3 + nezařazené. Jeden nezařazený Citroën je patrně něco menšího ala M2.Vše sečteno bez záruky.

Na podzim 2026 má být ve Varšavě téměř 300 nových autobusů
Do Ústeckého kraje zamíří nové moderní vlaky
DPP vyhlásil tržní konzultace k nákupu 200 nových autobusů


