Jak to vypadá s elektrickými autobusy v Moskvě
První depo Krasnaya Pakhra v Moskvě bylo otevřeno v roce 2022. Foto Mogortrans

Od roku 2018 ujely více než 300 milionů kilometrů, v létě se otevře druhé depo pro více než 200 autobusů ruské výroby. Do konce roku 2024 má mít Moskva 1 200 vozů na baterie.

Od roku 2018 ujely více než 300 milionů kilometrů, v létě se otevře druhé depo pro více než 200 autobusů ruské výroby. Do konce roku 2024 má mít Moskva 1 200 vozů na baterie.

V oblasti Mitino v severozápadní části Moskvy v létě zavedou asi 30 nových linek elektrických autobusů. Proti současným dieselovým sníží dopad na životní prostředí, budou jezdit častěji a přepraví více cestujících, zvýší jízdní komfort a umožní zaměstnat více než 500 obyvatel.

V létě se na severozápadě hlavního města Ruska ve čtvrti Mitino otevře v zemi a v Moskvě druhé největší depo pro elektrobusy. Bude vybavené ultrarychlými dobíjecími stanicemi pro 210 autobusů pro asi 30 linek. Proti současným dieselovým autobusům  budou jezdit častěji a přepraví více cestujících, zvýší jízdní komfort a umožní zaměstnat více než 500 obyvatel. V oblasti funguje asi 100 linek, které denně přepraví přibližně 500 tisíc cestujících.

200 nových elektrických autobusů objednal Mogortrans od ruského výrobce GAZ. Přijíždět by měly od srpna. Dnes je v Moskvě 1 055 bateriových autobusů na 79 trasách, v letech 2023-2024 má přijet dalších 1 200. Vozy jsou vybaveny elektrickým topením, adaptivním osvětlením a proti současným velkými ukazately trasy. Od roku 2022 mohou cestující ve vozech platit online kartou Trojka.

Vedení Moskvy objednává pouze vozy ruské výroby, kromě 200 vozů od GAZ dodá tisíc elektrických autobusů PJSC KAMAZ. První elektrická linka byla spuštěna v září 2018, od té doby přepravily elektrobusy 300 milionů cestujících. První depo Krasnaya Pakhra v Rusku bylo otevřeno v roce 2022.