Město Dunkerk objednalo deset vozů Heuliez GX 337 H2 a aglomerace Grand Annecy se rozhodla pořídit tři tyto vodíkové autobusy. Nová vozidla v roce 2026 posílí stávající flotily elektrických autobusů značky, jde ale o první krok k vodíkové technologii.
Město Dunkerk objednalo deset vozů Heuliez GX 337 H2 a aglomerace Grand Annecy se rozhodla pořídit tři tyto vodíkové autobusy. Nová vozidla v roce 2026 posílí stávající flotily elektrických autobusů značky, jde ale o první krok k vodíkové technologii.
Dvanáctimetrový model Heuliez GX 337 H2 Linium má kapacitu až pro 110 cestujících. IVECO BUS uvádí: "řešení, které kombinuje palivový článek Hyundai o výkonu 100 kW s akumulátorem FPT o kapacitě 69 kWh, je efektivní z hlediska snížení spotřeby vodíku o 15 až 20 % oproti obvyklým úrovním, optimalizuje tepelný komfort a zároveň zajišťuje dlouhou životnost klíčových komponent (baterie a palivový článek)".
Model představený v roce 2023 je také vybaven elektromotorem o výkonu 310 kW a na střeše jsou umístěny čtyři vodíkové nádrže s celkovou kapacitou 31 kg H2. Iveco udává dojezd až 450 kilometrů.
Krátká tisková zpráva Iveco Bus dále uvádí, že nákup je zadáván prostřednictvím UGAP, veřejného nákupního centra ve Francii.

Deutsche Bahn uzavřela rámcové smlouvy na více než 3 000…
Autobusy SOR se po 15 letech vrátí do Chomutova a Jirkova
Yutong dodal do Uzbekistánu a Pákistánu 600 elektrických…


