V Brně v roce 2020 vyjede 20 nových dvanáctimetrových autobusů SOR. Tento typ byl na stánku výrobce k vidění v designu Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova.
Obnova vozového parku, nové validátory pro odbavení ve vozidlech a rekonstrukce tramvajových tratí, vše za téměř 1,7 miliardy korun. Dopravní podnik představil nejdůležitější investice v novém roce.
Obnova vozového parku, nové validátory pro odbavení ve vozidlech a rekonstrukce tramvajových tratí, vše za téměř 1,7 miliardy korun. Dopravní podnik představil nejdůležitější investice v novém roce.
Vozový park Dopravního podniku města Brna (DPMB) v průběhu roku 2020 omladí nízkopodlažní dieselové autobusy, půjde o 20 kusů dvounápravových od SOR Libchavy a 20 kusů kloubových značky Solaris. Obě plnění budou na základě rámcových smluv, které v průběhu let 2020-2022 umožňují nákup v případě sólo autobusů dalších až 31 vozů, v případě kloubových až dalších 13 autobusů. Nová vozidla nahradí především autobusy CITELIS s emisní normou Euro 4 a autobusy B931 s emisní normou Euro 2.
DPMB v novém roce plánuje také nákup až 60 kusů dvounápravových nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem, čímž navazuje na pilotní projekt nákupu deseti sólo trolejbusů Škoda 26Tr v roce 2018, umožňujících jízdu bez trolejového vedení. Dodávka trolejbusů je plánována v návaznosti na výsledky veřejné soutěže v letech 2020-2022. Smlouva s dodavatelem není ještě uzavřena. Nové parciální trolejbusy ve vozovém parku nahradí v první řadě nejstarší vysokopodlažní trolejbusy 14Tr a 15Tr, dále nejstarší trolejbusy typu 21Tr.
Pokračovat bude také započatý projekt Tramvaj pro Brno, který obnáší nákup a kompletaci až 41 nových nízkopodlažních a klimatizovaných tramvají v ústředních dílnách podniku. Po prvních dvou kusech, které budou zhotoveny zřejmě do konce roku 2019, je v roce 2020 naplánována kompletace dalších 9 tramvají – Draků.
Rok 2020 bude významný realizací druhé fáze elektronického odbavování cestujících, díky které budou moci cestující platit za jízdné bezkontaktní platební kartou přímo ve voze. Osazení všech vozů novými validátory je v plánu na jaře roku 2020. Společnost Mikroelektronika je připravena na pilotní provoz.
Přepokládané náklady na tyto investice v roce 2020 jsou orientačně 948 milionů korun.
Dopravní podnik města Brna v roce 2020 připravuje také rozsáhlé rekonstrukce několika tramvajových tratí.
Koleje MHD - Zelené plíce města: rekonstrukce tramvajové trati v ulici Nové sady (Nádražní – Hybešova - Poříčí). Akce bude obnášet nad rámec běžné rekonstrukce trati i instalaci travnatých a květinových pásů v prostoru kolejiště.
Merhautova: celkovou opravou projde tramvajová trať v ulici Merhautova (v úseku od křižovatky s ulicí Jugoslávskou po křižovatku s ulicí Provazníkovou), včetně rekonstrukce zastávkových ostrůvků Jugoslávská.
Veveří: oprava úseku Jana Uhra – Žerotínovo náměstí, oprava trati je nutná zejména z důvodu vedení objízdné trasy v rámci stavby VMO Žabovřeská – II. etapa.
Obvodová: stavební úpravy v úseku zastávka ZOO – smyčka Rakovecká.
Vídeňská: rekonstrukce tramvajové trati do smyčky Ústřední hřbitov a rekonstrukce vlastní smyčky ÚH.
Smyčka Komárov: v rámci výluky pro stavbu Tramvaj Plotní bude provedena rekonstrukce smyčky Komárov (včetně přilehlých chodníků), termín: 09-11/2020.
Rok 2020 bude i ve znamení pokračování v započatých stavbách: Tramvaj Plotní – soubor staveb – etapa 2-4, prodloužení TT z Osové ke Kampusu MU v Bohunicích, odbočný uzel Ostravská tramvajových tratí linek č. 8 a 10, rozšíření vozovny Pisárky.
Přepokládané náklady na stavební investice v roce 2020 jsou orientačně 743 milionů korun.
DPMB
DPMB v novém roce plánuje také nákup až 60 kusů dvounápravových nízkopodlažních trolejbusů s alternativním pohonem, čímž navazuje na pilotní projekt nákupu deseti sólo trolejbusů Škoda 26Tr v roce 2018, umožňujících jízdu bez trolejového vedení. Dodávka trolejbusů je plánována v návaznosti na výsledky veřejné soutěže v letech 2020-2022. Smlouva s dodavatelem není ještě uzavřena. Nové parciální trolejbusy ve vozovém parku nahradí v první řadě nejstarší vysokopodlažní trolejbusy 14Tr a 15Tr, dále nejstarší trolejbusy typu 21Tr.
Pokračovat bude také započatý projekt Tramvaj pro Brno, který obnáší nákup a kompletaci až 41 nových nízkopodlažních a klimatizovaných tramvají v ústředních dílnách podniku. Po prvních dvou kusech, které budou zhotoveny zřejmě do konce roku 2019, je v roce 2020 naplánována kompletace dalších 9 tramvají – Draků.
Rok 2020 bude významný realizací druhé fáze elektronického odbavování cestujících, díky které budou moci cestující platit za jízdné bezkontaktní platební kartou přímo ve voze. Osazení všech vozů novými validátory je v plánu na jaře roku 2020. Společnost Mikroelektronika je připravena na pilotní provoz.
Přepokládané náklady na tyto investice v roce 2020 jsou orientačně 948 milionů korun.
Dopravní podnik města Brna v roce 2020 připravuje také rozsáhlé rekonstrukce několika tramvajových tratí.
Koleje MHD - Zelené plíce města: rekonstrukce tramvajové trati v ulici Nové sady (Nádražní – Hybešova - Poříčí). Akce bude obnášet nad rámec běžné rekonstrukce trati i instalaci travnatých a květinových pásů v prostoru kolejiště.
Merhautova: celkovou opravou projde tramvajová trať v ulici Merhautova (v úseku od křižovatky s ulicí Jugoslávskou po křižovatku s ulicí Provazníkovou), včetně rekonstrukce zastávkových ostrůvků Jugoslávská.
Veveří: oprava úseku Jana Uhra – Žerotínovo náměstí, oprava trati je nutná zejména z důvodu vedení objízdné trasy v rámci stavby VMO Žabovřeská – II. etapa.
Obvodová: stavební úpravy v úseku zastávka ZOO – smyčka Rakovecká.
Vídeňská: rekonstrukce tramvajové trati do smyčky Ústřední hřbitov a rekonstrukce vlastní smyčky ÚH.
Smyčka Komárov: v rámci výluky pro stavbu Tramvaj Plotní bude provedena rekonstrukce smyčky Komárov (včetně přilehlých chodníků), termín: 09-11/2020.
Rok 2020 bude i ve znamení pokračování v započatých stavbách: Tramvaj Plotní – soubor staveb – etapa 2-4, prodloužení TT z Osové ke Kampusu MU v Bohunicích, odbočný uzel Ostravská tramvajových tratí linek č. 8 a 10, rozšíření vozovny Pisárky.
Přepokládané náklady na stavební investice v roce 2020 jsou orientačně 743 milionů korun.
DPMB
Mikroelektronika má validátory do vozidel DPMB připraveny

Ve Versailles budou jezdit elektrickými autobusy Heuliez
Vídeň otevírá další tramvajovou linku
Vídeň buduje moderní terminál pro dálkové autobusy


