Maďarský výrobce autobusů a Yutong Bus & Coach, největší výrobce autobusů na světě, spojily své síly a budou se ucházet o zakázku na pořízení sólo a kloubových trolejbusů pro Budapesti Közlekedési Központ Zrt. Pokud by nabídka byla úspěšná, čínský Yutong by poprvé dodal trolejbusy do Evropy. Aktualizovali jsme 1. dubna. Nabídky podali čtyři uchazeči.
Maďarský výrobce autobusů a Yutong Bus & Coach, největší výrobce autobusů na světě, spojily své síly a budou se ucházet o zakázku na pořízení sólo a kloubových trolejbusů pro Budapesti Közlekedési Központ Zrt. Pokud by nabídka byla úspěšná, čínský Yutong by poprvé dodal trolejbusy do Evropy. Aktualizovali jsme 1. dubna. Nabídky podali čtyři uchazeči.
Otevřené zadávací řízení „Pořízení trolejbusů IV fáze" vyhlášené Budapešťským dopravním centrem, je naplánováno na roky 2025 až 2027, a zahrnuje nákup až 160 kloubových a sólo trolejbusů s bateriovým pohonem.
"Jsme hrdí na partnerství s Yutong, největším světovým výrobcem elektrobusů, a jsme si jisti, že naše společné úsilí povede k úspěšné realizaci projektu. Zatímco Ikarus má bohatou historii výroby trolejbusů v Maďarsku, podmínky výběrového řízení BKK vyžadovaly mezinárodního partnera s potřebnou výrobní kapacitou trolejbusů a Yutong žádost o partnerství rád přijal. Spolupráce s Yutong posiluje náš závazek plnit potřeby trhu a dodávat našim zákazníkům špičková řešení," informoval Ikarus na internetové síti.
Yutong dosud na evropském trhu s trolejbusy nepůsobil. Reference ale může nabídnout z Mexico City, kam dodal v poslední době téměř 130 sólo a kloubových trolejbusů. I když je primárním trhem pro jeho trolejbusy Čína, jezdí také v Arménii nebo Kazachstánu a jistě má zájem i o výrobu pro Evropu. Jako současný největší výrobce autobusů na světě vloni dodal na evropský trh 483 elektrických autobusů a umístil se za MAN a Solaris na třetím místě.
Ikarus již dříve navázal spolupráci s čínským CRRC v segmentu elektrických autobusů. Od globální strojírenské společnosti nakupuje elektrickou výzbroj a baterie.
Naposledy pořídila BKK 48 trolejbusů Solaris-Škoda Trollino. První kloubový přijel do Budapešti v září 2022, všechny se postupně zařadily do provozu do léta 2023.
Aktuálně 1. dubna 2024: Podle neoficiálních zpráv a maďarského webu magyarbusz.info podali nabídky v termínu do 25. března čtyři uchazeči: Ikarus a Yutong, Solaris (dodavatel elektrické výbroje zatím není znám), Škoda Electric ve spolupráci se SOR Libchavy a turecká společnost Bozankaya.