Hybridní Citara pro východní předměstí Říma
Nové hybridní městské autobusy Mercedes-Benz Citaro zvýší ekologickou udržitelnost, pohodlí cestujících a kvalitu služeb v příměstské dopravě v Římě. Autobusová společnost Autoservizi Troiani získala v lednu 2024 hybridní vozidla od italského prodejce Daimler Buses Italia. Foto Daimler Buses

Čtyřicet nových autobusů Mercedes-Benz Citaro hybrid představil Autoservizi Troiani, nový dopravce ve východní oblasti periferní sítě hlavního města Itálie. Každé mild hybridní a plně nízkopodlažní Citaro přepraví 108 osob.

Čtyřicet nových autobusů Mercedes-Benz Citaro hybrid představil Autoservizi Troiani, nový dopravce ve východní oblasti periferní sítě hlavního města Itálie. Každé mild hybridní a plně nízkopodlažní Citaro přepraví 108 osob.

Nová flotila hybridních autobusů na předměstí Říma východně od řeky Tibery, označované jako Municipio V, na pravidelných linkách má snížit spotřebu paliva až o 8,5 procenta ve srovnání s konvenčními vozidly se vznětovými motory. Autoservizi Troiani rovněž očekává, že ušetří až deset metrických tun CO2 ročně – což je, podle dopravce, zhruba ekvivalent absorpční kapacity přibližně 2 400 stromů v městském prostředí.

Uvedení nových autobusů do provozu následovalo jen dvacet dní po podpisu smlouvy mezi Roma Capitale a A.T.I. Autoservizi Troiani S.r.l.-S.A.P. S.r.l., který se ukutečnil po skončení výběrového řízení ve středu 27. prosince 2023. Dopravcům v "naléhavém zahájení plnění smlouvy" bylo přiděleno 15 procent římské městské veřejné dopravy, což znamená přibližně 50 linek obsluhovaných celkem 230 autobusy.

Stefano Giordani, prezident a generální ředitel společnosti Daimler Buses Italia, uvedl: „Jsme velmi hrdí, že společnost Daimler Buses přispívá ke zlepšení služeb, pohodlí a kvality života na předměstí Říma díky kvalitě hybridního Mercedes-Benz Citaro. Náš výrobní závod v Německu také poskytl velkou podporu tím, že předal dodávky, abychom mohli dodat vozidla podle plánu.“

Řím se připravuje na revoluci ve svém systému veřejné dopravy s novou 8letou smlouvou, jejímž cílem je transformace městského autobusového parku,“ uvedl Giovanni Troiani, preziden Autoservizi Troiani. "Tato dohoda představuje řadu ambiciózních výzev, v neposlední řadě postupné zavádění hybridních a elektrických autobusů s konečným cílem, aby byl celý vozový park plně elektrický.“

Město uzavřelo smlouvu na provozování veřejné dopravy i v západní části města. Přechodné období mezi starým a novým provozovatelem činí 300 dní, to se však po dohodě Roma Capitale a provozovatelů v obou částech výrazně zkrátilo. Celkově bude sloužit občanům Říma v periferních částech 100 autobusových linek obsluhovaných celkem 514 vozidly. Počítá se s postupnou obnovou vozového parku, kdy v prvním roce přibude 148 elektrických a 72 hybridních vozidel a počínaje 5. rokem trvání smlouvy bude celý vozový park elektrický.

Každý ze 40 třídveřových hybridních sólo autobusů Citaro v tmavě červeném provedením s délkou něco málo přes 12 metrů přepraví až 108 cestujících. Disponuje 26 místy k sezení a dalšími 82 ke stání. Komfort na palubě je zaručen pocitem prostornosti a vysokým komfortem sezení. Cestující s omezenou pohyblivostí budou moci snadno nastupovat a vystupovat díky ručně ovládané skládací rampě.

Mild hybridní městské autobusy Citaro spojují výhody spalovacího motoru a elektrického pohonu. Vznětový šestiválec OM 936 h o výkonu 220 kW (299 k) je spřažen s elektromotorem o výkonu 14 kW. Je poháněn plně „zelenou“ energií a podporuje spalovací motor ve fázích vysoké spotřeby energie. Při brzdění a zpomalování přeměňuje elektromotor tuto kinetickou energii na elektřinu. Má samostatné napájení 48 V, což je nízkonapěťová technologie, díky níž je používání bezpečné. Superkondenzátory s vysokou hustotou výkonu se používají jako jednotky pro ukládání energie v kompaktním hybridním modulu „Supercaps“, který je uložen na střeše v zadní části autobusu, šetří místo a chrání v případě nárazu. Mild hybridní pohon snižuje spotřebu paliva a emise znečišťujících látek, což zlepšuje provozní efektivitu a snižuje znečištění ovzduší na předměstích italského hlavního města. Větší bezpečnost řidiče a cestujících zajišťují četné asistenční systémy. Klimatizace v prostoru pro cestující je schopna každé tři minuty zcela obnovit vzduch na palubě a riziko nákazy minimalizují vysoce výkonné filtry s antivirovou funkční vrstvou.


 Hybridní Citara pro východní předměstí Říma
Nové hybridní městské autobusy Mercedes-Benz Citaro zvýší ekologickou udržitelnost, pohodlí cestujících a kvalitu služeb v příměstské dopravě v Římě. Foto Daimler Buses