Hornobavorští dopravci převzali od Solaris vodíkové autobusy
Zleva: Jürgen John (zástupce Geldhauser), Stefan Münch (zákaznický servis Solaris Deutschland), Bernd Trilling (vedoucí dílny u Geldhauser), Martin Geldhauser (jednatel Geldhauser), Rolf Oneis (zástupce Solaris Deutschland). Foto Solaris

Solaris dodal 10 vodíkových autobusů německým zákazníkům Busreisen Ettenhuber a Martin Geldhauser z Horního Bavorska pro bezemisní provoz v regionu Mnichov a Ebersberg.

Solaris dodal 10 vodíkových autobusů německým zákazníkům Busreisen Ettenhuber a Martin Geldhauser z Horního Bavorska pro bezemisní provoz v regionu Mnichov a Ebersberg.

Dva soukromí autobusoví dopravci z Bavorska s rodinnou tradicí, si v dubnu loňského roku objednali po pěti autobusech Solaris Urbino 12. Všechna vozidla jsou u zákazníků. Do pravidelného provozu by měly být uvedeny na podzim, kdy budou dokončeny vodíkové čerpací stanice v depech obou firem. Stanice budou zásobovány zeleným vodíkem vyrobeným výhradně z obnovitelné energie v Pfeffenhausenu u Landshutu.

V koordinaci s regiony Mnichov a Ebersberg a mnichovským dopravním úřadem (MVV) bylo dohodnuto, že vozidla budou v pilotním projektu nasazena na různých trasách. Po získání zkušeností s délkou tras, povětrnostních podmínek, využití kapacity a dalších budou nasazena na optimální trasy.  

Vozy pro Geldhauser i Ettenhuber mají podobné specifikace. Jsou vybaveny nápravou s integrovanými elektromotory. Každý autobus má sady palivových článků o výkonu 70 kW. Vodík je uložen v pěti nádržích o celkovém objemu 1 560 litrů. S touto technologií mají ujet na jedno  natankování minimálně 350 km. Vodíková vozidla Solaris jsou vybavena relativně malou trakční baterií Solaris High Power, která podporuje palivový článek při největší poptávce po elektřině.

Kromě funkcí pro bezpečnou jízdu jsou vybaveny systémem MobileEye Shield+, který hlídá mrtvý úhel a varuje řidiče akustickými a světelnými signály před chodci a cyklisty. Navíc dopravci objednali eSConnect pro dálkovou diagnostiku autobusů. Program pomáhá optimalizovat provoz vozového parku tím, že zvyšuje dostupnost vozidel, snižuje prostoje a zamezuje zbytečnému návratu vozidel do depa.

Spolupráce mezi Solaris a každým z dopravců sahá do roku 2004. Během této doby dodal více než 130 autobusů Busreisen Ettenhuber a 60 Martinu Geldhauserovi. V současné době začínají s novou etapou - zavádění vodíkové technologie. Zájem o toto bezemisní řešení v Evropě roste, Solaris jako jeden z největších dodavatelů autobusů s palivovými články má objednávky nebo už dodal 350 vozidel. V nabídce má jak standardní, tak 18metrový autobus.