
Trh s autobusy roste v Německu. Ilustrační foto: Společnost Teinachtal-Reisen G. Maier se zaměřuje na značku Setra, nedávno koupila nové vozy.
V červnu bylo v EU zaregistrováno 2 643 autobusů a autokarů, o 9,4% meziročně více. V prvním pololetí celkem prodali výrobci 12 887, o necelých 400 více než vloni.
V červnu bylo v EU zaregistrováno 2 643 autobusů a autokarů, o 9,4% meziročně více. V prvním pololetí celkem prodali výrobci 12 887, o necelých 400 více než vloni.
Podle nových údajů evropské asociace výrobců vozidel ACEA se evropský autobusový trh v červnu dále zotavoval. Počet nově registrovaných autobusů nad 3,5 tuny byl v červnu o 9,4% vyšší než ve stejném měsíci loňského roku (2 643 kusů). Pro srovnání, v roce 2019 šlo o 4 644 autobusů a autokarů a v roce 2018 o 3 514 kusů.
Z velkých autobusových trhů hlásí tři prudký nárůst nových registrací. Německo o 24%, Itálie o 23,2% a Španělsko o 18,1%. Francie byla jediným velkým trhem, kde došlo k poklesu registrací autobusů, o 14,1%.
Shrnutí za první pololetí ukazuje, že nové registrace autobusů a autokarů v EU se ve srovnání se stejným obdobím loňského roku zvýšily o 3,2%. Během prvních šesti měsíců roku bylo v EU nově registrováno 12 887 autobusů. Na základě červnového pozitivního výsledku byl celkový trend poklesu v první polovině roku méně výrazný jak ve Španělsku (-13,5%), tak i v Německu (-0,04%). Poptávka zůstala v kladných číslech v Itálii a ve Francii (+6,0%, resp. +4,7%).
V předcovidovém roce 2019 prodali výrobci v EU v prvním pololetí 22 123 autobusů a autokarů. V roce 2018 šlo o 20 206 a v roce 2017 bylo registrováno 20 398 autobusů. Současný stav ovlivňuje hlavně trh s autokary, který se rozjíždí jen pomalu.
Registrace všech užitkových vozidel se v červnu meziročně zvýšily o 12,4% na 185 573 kusů. Poptávku táhly převážně středoevropské země (+43,4%), zatímco ze čtyř klíčových západoevropských trhů vykázaly pozitivní výsledky jen Německo (+28,5%) a Itálie (+5,3%).
Během prvního pololetí bylo registrováno o 36,9% užitkových vozidel více než v roce 2020, celkem 1 milion. Většina regionálních trhů vykázala dvouciferné procentní zisky, včetně čtyř největších: Itálie (+53,7%), Španělsko (+38,4%), Francie (+36,4%) a Německo (+21,7%).
Z velkých autobusových trhů hlásí tři prudký nárůst nových registrací. Německo o 24%, Itálie o 23,2% a Španělsko o 18,1%. Francie byla jediným velkým trhem, kde došlo k poklesu registrací autobusů, o 14,1%.
Shrnutí za první pololetí ukazuje, že nové registrace autobusů a autokarů v EU se ve srovnání se stejným obdobím loňského roku zvýšily o 3,2%. Během prvních šesti měsíců roku bylo v EU nově registrováno 12 887 autobusů. Na základě červnového pozitivního výsledku byl celkový trend poklesu v první polovině roku méně výrazný jak ve Španělsku (-13,5%), tak i v Německu (-0,04%). Poptávka zůstala v kladných číslech v Itálii a ve Francii (+6,0%, resp. +4,7%).
V předcovidovém roce 2019 prodali výrobci v EU v prvním pololetí 22 123 autobusů a autokarů. V roce 2018 šlo o 20 206 a v roce 2017 bylo registrováno 20 398 autobusů. Současný stav ovlivňuje hlavně trh s autokary, který se rozjíždí jen pomalu.
Registrace všech užitkových vozidel se v červnu meziročně zvýšily o 12,4% na 185 573 kusů. Poptávku táhly převážně středoevropské země (+43,4%), zatímco ze čtyř klíčových západoevropských trhů vykázaly pozitivní výsledky jen Německo (+28,5%) a Itálie (+5,3%).
Během prvního pololetí bylo registrováno o 36,9% užitkových vozidel více než v roce 2020, celkem 1 milion. Většina regionálních trhů vykázala dvouciferné procentní zisky, včetně čtyř největších: Itálie (+53,7%), Španělsko (+38,4%), Francie (+36,4%) a Německo (+21,7%).