
Evropská unie v rámci podpory elektrifikace dopravy prostřednictvím projektu "Connecting Europe Facility" (CEF) zafinancuje pořízení 600 vodíkových autobusů a infrastruktury za 40 milionů eur.
Evropská unie v rámci podpory elektrifikace dopravy prostřednictvím projektu "Connecting Europe Facility" (CEF) zafinancuje pořízení 600 vodíkových autobusů a infrastruktury za 40 milionů eur.
Podpora směřuje k projektu H2BusEurope společnosti Nel ASA a dalších partnerů z Velké Británie a Lotyšska. Kromě autobusů projekt obsahuje kompletní řešení pro výrobu, skladování a distribuci vodíku. Jedna třetina z celkového počtu 600 autobusů je vyhrazena pro Dánsko, které má mít do roku 2020 kolem 200 autobusů s palivovými vodíkovými články. Vodíkové čerpací stanice budou vyráběny v závodě společnosti Nel ASA v dánském Herningu. Odtud budou vyváženy do dvou dalších zúčastněných zemí, Anglie a Lotyšska.
Víte, že
Projekt H2BusEurope je součástí programu Connecting Europe Facility (CEF) a má vyčleněny finanční prostředky ve výši téměř 40 milionů eur. CEF je nástrojem pro propojování Evropy s příležitostmi pro financování různých projektů, kromě jiného se zaměřuje na dekarbonizaci dopravy v Evropě. Od roku 2014, prvního roku programovacího období, proběhly čtyři vlny výzev. Celkem CEF dosud podpořil 641 projektů v celkové výši 22,3 miliard eur.
Zdroj: electrive.com
Víte, že
- s 200 vodíkovými autobusy bude Dánsko schopno snížit emise CO2 o 14 000 tun
- vodíkové autobusy neemitují CO2 ani částice, ale pouze vodu
- podle plánu budou první vodíkové autobusy v provozu do roku 2020
- desetiminutové nabití autobusů jim umožňuje jezdit celý den
- vodíkové autobusy jsou poháněny palivovým článkem, který využívá k výrobě elektřtiny vodík a kyslík ze vzduchu, během tohoto procesu autobus čistí vzduch od škodlivých částic
Zdroj: electrive.com
