Olomouc. Foto Škoda
Od konce června bude zde v testovacím provozu.
Od konce června bude zde v testovacím provozu.
V těchto týdnech dokončuje nový elektrobus Perun ze Škody Electric testovací turné po ČR. Jeho působení jsme zachytili v Brně a Mariánských Lázních, představil se například také v Opavě, v Olomouci a Zlíně. „O vyzkoušení našeho elektrobusu je mezi dopravci velký zájem,“ potvrzuje Radek Kapr ze Škody Electric .
„Krakovský dopravní podnik MPK by měl provozovat elektrobus Perun zhruba od konce června 2014. Škoda Electric zajistí na místě vyškolení techniků a řidičů zmíněného dopravního podniku. Polsko je pro nás velmi atraktivní trhem z pohledu elektromobility, v následujících letech se očekávají velké investice v tomto odvětví,“ sděluje Pavel Kuch ze Škody Electric.
Tuto sobotu se PERUN objeví i doma Plzni viz Škoda Transportation chystá Den otevřených dveří v areálu Škoda v Plzni.
BUSportál s využitím TZ Škoda
„Krakovský dopravní podnik MPK by měl provozovat elektrobus Perun zhruba od konce června 2014. Škoda Electric zajistí na místě vyškolení techniků a řidičů zmíněného dopravního podniku. Polsko je pro nás velmi atraktivní trhem z pohledu elektromobility, v následujících letech se očekávají velké investice v tomto odvětví,“ sděluje Pavel Kuch ze Škody Electric.
Tuto sobotu se PERUN objeví i doma Plzni viz Škoda Transportation chystá Den otevřených dveří v areálu Škoda v Plzni.
Nový elektrobus Perun vyvinutý a vyrobený společností Škoda Electric je dvanáctimetrové nízkopodlažní vozidlo, které je schopné dojezdu kolem 150 kilometrů, tento ukazatel lze však u tohoto typu vozu měnit v závislosti na osazené baterii. Výrobce v nedávné minulosti vyjádřil i ochotu k diverzifikaci způsobu nabíjení (např. pro ČR velmi inspirativní systém dobíjení z trolejí). V Polsku bude jistě PERUN sympatický i pro polskou karosérii Solarius Urbino, ostatně do této karosérie umístila ŠEL i hybridní pohon, zatímco vodíkový TriHyBus je v karosérii Iveco Citelis. ŠEL v posledních letech umisťuje svoji výzbroj do karosérií Solaris velmi často i u trolejbusů, a to ve všech třech délkách 12, 15 a 18 m. Škoda vedle projektu Perun pracuje na druhém typu vlastního elektrobusu, aby vyšla vstříc požadavkům dopravců. Inspirativní bude jistě i začlenění do evropského projektu ZeEUS a nějak se patrně projeví i navázaná spolupráce s ABB.
BUSportál s využitím TZ Škoda
Mariánské Lázně. Foto DPmL
Brno. Foto Jan Spousta
Olomouc. Foto Škoda

Až 180 elektrických autobusů Solaris pro Malmö
IVECO BUS dodává do Argentiny svůj první podvozek na zemní…
Ostrava bude mít 14 nových trolejbusů


