DSÚK má zajištěn servis svých autobusů Otokar a Scania

Dopravní společnost Ústeckého kraje soutěžila opravy svých nových autobusů již v roce 2021. Po  zkušenostech s podmínkami smluv s BusLine Technics a ZLINER se v roce 2024 rozhodla vyhlásit nové veřejné zakázky, které by lépe akceptovaly její požadavky. Zatímco servis pro autobusy Otokar je zajištěn externě společností ZLINER, 71 autobusů Scania budou mít na starost servisní střediska DSÚK.

 

Reklama

Dopravní společnost Ústeckého kraje soutěžila opravy svých nových autobusů již v roce 2021. Po  zkušenostech s podmínkami smluv s BusLine Technics a ZLINER se v roce 2024 rozhodla vyhlásit nové veřejné zakázky, které by lépe akceptovaly její požadavky. Zatímco servis pro autobusy Otokar je zajištěn externě společností ZLINER, 71 autobusů Scania budou mít na starost servisní střediska DSÚK.

 

Dopravní společnost Ústeckého kraje provozuje od roku 2019 celkem 71 dvanáctimetrových autobusů Scania Citiwide LE. Scania Czech Republic poskytovala opravy v rámci záruky i mimo ni do konce roku 2023. V květnu 2024 zveřejnila DSÚK výběrové řízení s cílem uzavřít s vybraným dodavatelem smlouvu na poskytování oprav a údržbu autobusů této značky. Veřejná zakázka byla rozdělena na oblasti Litoměřice a Louny.

V termínu podání nabídek do 10. června 2024 obdržela DSÚK na každou oblast dvě nabídky. Oba uchazeči pro obě oblasti uvedli stejnou nabídkovou cenu: JT SERVICE company 21 180 910 Kč a ZLINER 14 950 669 Kč.

Jak vyplývá z dokumentů ve Věstníku veřejných zakázek a Úřadu na ochranu hospodářské soutěže, podal jeden z účastníků nejprve neúspěšně námitky zadavateli a následně na konci června 2024 návrh na přezkoumání úkonů zadavatele při zadávání zakázky, resp. proti zadávacím podmínkám zakázky, k ÚOHS. Úřad však správní řízení zastavil, neboť navrhovatel nedodržel zákonem stanovené podmínky pro podání námitek.

Podle písemné zprávy zveřejněné na profilu DSÚK 15. května 2025 odstoupil vybraný dodavatel, kterým měl být podle nejnižší nabídkové ceny ZLINER, ze zadávacího řízení. DSÚK si v mezidobí zřídila vlastní servisní střediska v Litoměřicích a Lounech, což zásadním způsobem ovlivnilo její provozní potřeby a bude si v blízké budoucnosti zajišťovat opravy autobusů vlastními kapacitami. Nyní se soustředí na nákup náhradních dílů a postupné doplnění dílenského vybavení.

"V současné době má společnost ZLINER uzavřeny smlouvy z roku 2021 a koncem roku 2023 převzala i smlouvy po společnosti BusLine Technics, k tomu má nově uzavřenou smlouvu na mimozáruční opravy na autobusy Otokar. ZLINER je záručním servisem pro autobusy Iveco a Otokar, proto s ní musíme i nadále spolupracovat v rámci uplatnění záručních oprav. Naše servisní střediska již nyní provádí předepsané servisní prohlídky, které nespadají do záručních oprav. Zajišťujeme i drobné opravy a plně již vlastní pneuservis. Prozatím nedisponujeme ani servisním vybavením na opravy a údržby klimatizací, takže v tomto případě využíváme stávajících platných smluv. Jak je již výše uvedeno, po uplynutí záručních dob u jednotlivých autobusů, dovybavení servisních středisek a zajištění nákupu a dodávek náhradních dílů, bychom již měli být plně soběstačnými pro opravy všech našich autobusů," uvedl Milan Šlejtr, ředitel DSÚK.