
Dopravní podnik hlavního města Prahy připravuje nákup až 200 nízkopodlažních městských standardních autobusů s hybridním nebo naftovým pohonem. Pro přípravu zadávací dokumentace vyzývá potenciální dodavatele k předběžným tržním konzultacím.
Dopravní podnik hlavního města Prahy připravuje nákup až 200 nízkopodlažních městských standardních autobusů s hybridním nebo naftovým pohonem. Pro přípravu zadávací dokumentace vyzývá potenciální dodavatele k předběžným tržním konzultacím.
Nákup předpokládá DPP zrealizovat v letech 2026 – 2030. U hybridních vozidel požaduje řešení snižující spotřebu pohonných hmot oproti konvenčnímu naftovému pohonu a adekvátně i produkované emise, přičemž zároveň tato vozidla budou splňovat evropskou a národní legislativu týkající se čistých a částečně čistých vozidel, resp. nízkoemisních vozidel. Za takové vozidlo je dle uvedené legislativy a jejích dostupných výkladů považováno i hybridní dieselelektrické vozidlo využívající alternativního paliva, konkrétně elektřiny, které musí mít neperiferní elektrické zařízení jakožto měnič energie s elektricky dobíjeným systémem ukládání energie, který je možno dobíjet externě. V rámci zakázky může DPP odebrat až 200 autobusů bez omezení vzájemného poměru typu pohonu hybridní/naftový. Tedy např. by mohl v mezním případě odebrat 200 hybridních a 0 naftových, nebo 0 hybridních a 200 naftových, nebo oba typy v jakémkoliv poměru až do celkového počtu 200 ks.
Nízkopodlažní městské autobusy typu Standard musí splňovat Standardy kvality PID, včetně odbavovacího a informačního systému.
Otázky DPP se týkají možností výroby takových autobusů a jejich pohonného řetězce, připravovaných legislativních změn, které by mohly zakázku ovlivnit, lhůty dodání, technických požadavků i ustanovení rámcové smlouvy.
Na zaslání odpovědí je stanoven termín dva týdny, tj. do 29. 10. 2025 do 14 hodin.