
© Miroslav Halász
objektivem Miroslava Halásze.
Velká fotoreportáž.
Sympatická přítomnost vozidel z Vysokého Mýta - od "devítky" přes Crosswaye z éry Irisbusu s delfínem po nejnovější řadu. Autobusy z nejnovější dodávky Solarisu a mnoho dalšího.
Velká fotoreportáž.
Sympatická přítomnost vozidel z Vysokého Mýta - od "devítky" přes Crosswaye z éry Irisbusu s delfínem po nejnovější řadu. Autobusy z nejnovější dodávky Solarisu a mnoho dalšího.
objektivem Miroslava Halásze.
Velká fotoreportáž.
Sympatická přítomnost vozidel z Vysokého Mýta - od "devítky" přes Crosswaye z éry Irisbusu s delfínem po nejnovější řadu. Autobusy z nejnovější dodávky Solarisu a mnoho dalšího.
Velká fotoreportáž.
Sympatická přítomnost vozidel z Vysokého Mýta - od "devítky" přes Crosswaye z éry Irisbusu s delfínem po nejnovější řadu. Autobusy z nejnovější dodávky Solarisu a mnoho dalšího.
Italskou metropoli Milán netřeba nějak zvlášť představovat. Je to město módy a ve městě je to patřičně vidět. Stejné je to i s místní dopravou. Je velice rozmanitá, barevná, zkrátka jako město samo. Milán má okolo 1,3 milionu obyvatel a tamní MHD tvoří příměštská železnice, metro, tramvaje, trolejbusy a samozřejmě autobusy. Díky takovému rozmanitému sytému lze ve městě spatřit vozidla nejrůznějších výrobců a mutací.
Neméně zajímavou kapitolou je i příměstská doprava, kde kromě železnice hrajou prim autobusy, kde je již větší část obsazena nám dobře známými autobusy z Iveco CR z Vysokého Mýta. Milán má i dvě letiště Malpensa a Linate. A právě před odletem z letiště Malpensa jsem zachytil dva autokary Iveco Magelys, které mezi těmito letišti operují.
Nově lze v ulicích Milána potkat i autobusy značky Solaris. Firma Solaris totiž vyhrála v loňském roce kontrakt na dodávku autobusů Urbino 12. Tento kontrakt je rozložen do čtyř let. Součástí dodávky je rovněž servis vozidel na 5 let. V Miláně je již 85 autobusů Solaris Urbino 12. Jako zajímavost můžeme uvést, že vozidla mají v zadní části střechy nápis ECObus Euro 6. (Jak jsme se aktuálně dozvěděli, zakázka na autobusy pro Milán se skládá také z vozů Iveco. Situace podle www.autobusweb.com vypadá docela komplikovaně)
Ještě se vrátím k tramvajovému systému, kde stařičké tramvaje Peter Witt působí spíše jako historická připomínka. Pro turisty je to velice zajímavá atrakce, kde svezení stojí pouhých 1,50 Euro ( Cena základní 90 min. jízdenky). Pokud zavítáte do Milána, nenechte si ujít svezení touto tramvají a možnost pozorovat život v ulicích Milána z tramvaje.
Neméně zajímavou kapitolou je i příměstská doprava, kde kromě železnice hrajou prim autobusy, kde je již větší část obsazena nám dobře známými autobusy z Iveco CR z Vysokého Mýta. Milán má i dvě letiště Malpensa a Linate. A právě před odletem z letiště Malpensa jsem zachytil dva autokary Iveco Magelys, které mezi těmito letišti operují.
Nově lze v ulicích Milána potkat i autobusy značky Solaris. Firma Solaris totiž vyhrála v loňském roce kontrakt na dodávku autobusů Urbino 12. Tento kontrakt je rozložen do čtyř let. Součástí dodávky je rovněž servis vozidel na 5 let. V Miláně je již 85 autobusů Solaris Urbino 12. Jako zajímavost můžeme uvést, že vozidla mají v zadní části střechy nápis ECObus Euro 6. (Jak jsme se aktuálně dozvěděli, zakázka na autobusy pro Milán se skládá také z vozů Iveco. Situace podle www.autobusweb.com vypadá docela komplikovaně)
Ještě se vrátím k tramvajovému systému, kde stařičké tramvaje Peter Witt působí spíše jako historická připomínka. Pro turisty je to velice zajímavá atrakce, kde svezení stojí pouhých 1,50 Euro ( Cena základní 90 min. jízdenky). Pokud zavítáte do Milána, nenechte si ujít svezení touto tramvají a možnost pozorovat život v ulicích Milána z tramvaje.
Miroslav Halász
Obrazem: Několik milánských tramvají

Z nejnovější dodávky Solaris © Miroslav Halász

Z nejnovější dodávky Solaris © Miroslav Halász

Z nejnovější dodávky Solaris © Miroslav Halász

Z nejnovější dodávky Solaris © Miroslav Halász

Spolu s Citybusem (Irisbus) © Miroslav Halász

Kloubový Mercedes-Benz Citaro © Miroslav Halász

Citelis (Irisbus) © Miroslav Halász

© Miroslav Halász

Citelis (Irisbus) © Miroslav Halász

© Miroslav Halász

© Miroslav Halász

Regionální flotila © Miroslav Halász

Vysokomýtská "devítka" © Miroslav Halász

Crosswaye z Vysokého Mýta © Miroslav Halász

Magelysy © Miroslav Halász

Vyhlídkový (patrně španělská nástavba, uvítáme upřesnění) © Miroslav Halász

Milánské trolejbusy © Miroslav Halász

Milánské trolejbusy © Miroslav Halász

Milánské trolejbusy © Miroslav Halász

Milánské trolejbusy © Miroslav Halász