Dopravní podnik hlavního města Prahy hledá dodavatele až 180 bateriových trolejbusů
Autobusová linka 140 byla zrušena a nahrazena trolejbusovou linkou 58 Palmovka –Čakovice – Miškovice 1. února 2024. ©DPP

Pětiletá rámcová dohoda v odhadované hodnotě téměř 3,5 miliardy korun umožní dopravnímu podniku nakoupit pro městské linky až 90 standardních a 90 kloubových bateriových nízkopodlažních trolejbusů.

Pětiletá rámcová dohoda v odhadované hodnotě téměř 3,5 miliardy korun umožní dopravnímu podniku nakoupit pro městské linky až 90 standardních a 90 kloubových bateriových nízkopodlažních trolejbusů.

Trolejbusy budou provedené dle Standardů kvality PID, vybavené odbavovacím a informačním systémem a systémem energetického managementu. Součástí  plnění veřejné zakázky je dodávka všech náhradních dílů.

Rámcová smlouva umožní DPP objednávat vozidla pro postupně se rozšiřující trolejbusovou síť v závislosti na realizaci jednotlivých projektů elektrifikace autobusových linek, v současnosti je v různé fázi rozpracovanosti celkem 13 projektů.
 
Kloubové bateriové trolejbusy jezdí v Praze na lince 58 Palmovka - Čakovice - Miškovice. Jde o typ SOR TNS 18 a právě slaví přibližně rok od uvedení do provozu. Standardní 12metrové trolejbusy s bateriemi by měl DPP v následujících letech objednávat od turecké společnosti Bozankaya, se kterou uzavřel v lednu 2025 rámcovou dohodu na až 70 vozidel

Oznámení zahájení výběrového řízení ve Věstníku veřejných zakázek.