
Dopravní podnik města využije celou rámcovou smlouvu na dodání 15 kloubových a sólo autobusů od SOR Libchavy.
Dopravní podnik města využije celou rámcovou smlouvu na dodání 15 kloubových a sólo autobusů od SOR Libchavy.
Dopravní podnik města Prešov (DPMP) podepsal po výsledcích výběrového řízení v dubnu 2021 rámcovou smlouvu na nákup celkem 15 autobusů se společností SOR Libchavy. Čtyři kloubové SOR NB 18 a dva standardní SOR NB 12 objednal hned v dubnu.
Na konci července DPMP objednal dalších 9 autobusů, 3 standardní a 6 kloubových, právě kloubové autobusy dopravní podnik potřebuje nejvíce. Kupní cena za jeden SOR NB 12 je 195 000 € bez DPH, kloubový SOR NB 18 stojí 270 000 € bez DPH.
Financování prvních šesti vozidel je z 95% zajištěn z Integrovaného regionálního operačního programu, zbývajících 5% pokryje ze svých zdrojů dopravní podnik. Devět autobusů zaplatí formou úvěru.
Autobusy s motory Euro VI D budou plně nízkopodlažní, klimatizované, s informačním systémem pro cestující s LCD displeji podobně jakou jsou v nových trolejbusech Škoda 30 Tr a Škoda 31 Tr, akustickou signalizací pro nevidomé cestující, USB nabíječkami a odbavovacím systémem s možnou platbou kartou.
Záruční doba na vozidla je 36 měsíců nebo 240 000 km, na karoserii 10 let a na olakování 7 let. Minimální garantovaná životnost vozidel je 10 let. Dodání prvních vozidel se očekává na letos na začátku podzimu a dalších devět na začátku roku 2022.
Nové vozy podstatně omladí vozový park autobusů, který je výrazně zastaralý. Vyřazeny budou nejstarší vozidla za hranicí životnosti a nesplňují standardy moderní veřejné dopravy. Kromě snížení průměrného věku autobusů, dojde ke zvýšení podílu klimatizovaných a nízkopodlažních autobusů.
Na konci července DPMP objednal dalších 9 autobusů, 3 standardní a 6 kloubových, právě kloubové autobusy dopravní podnik potřebuje nejvíce. Kupní cena za jeden SOR NB 12 je 195 000 € bez DPH, kloubový SOR NB 18 stojí 270 000 € bez DPH.
Financování prvních šesti vozidel je z 95% zajištěn z Integrovaného regionálního operačního programu, zbývajících 5% pokryje ze svých zdrojů dopravní podnik. Devět autobusů zaplatí formou úvěru.
Autobusy s motory Euro VI D budou plně nízkopodlažní, klimatizované, s informačním systémem pro cestující s LCD displeji podobně jakou jsou v nových trolejbusech Škoda 30 Tr a Škoda 31 Tr, akustickou signalizací pro nevidomé cestující, USB nabíječkami a odbavovacím systémem s možnou platbou kartou.
Záruční doba na vozidla je 36 měsíců nebo 240 000 km, na karoserii 10 let a na olakování 7 let. Minimální garantovaná životnost vozidel je 10 let. Dodání prvních vozidel se očekává na letos na začátku podzimu a dalších devět na začátku roku 2022.
Nové vozy podstatně omladí vozový park autobusů, který je výrazně zastaralý. Vyřazeny budou nejstarší vozidla za hranicí životnosti a nesplňují standardy moderní veřejné dopravy. Kromě snížení průměrného věku autobusů, dojde ke zvýšení podílu klimatizovaných a nízkopodlažních autobusů.
Zdroj: DPMP