 
							Dalších 24 eCitaro dorazilo do Darmstadtu. Foto Daimler
						Cesta k bezemisní veřejné dopravě - společnost HEAG mobile uvedla do provozu 11 sólo a 13 kloubových Mercedes-Benz eCitaro. 
								
								Cesta k bezemisní veřejné dopravě - společnost HEAG mobile uvedla do provozu 11 sólo a 13 kloubových Mercedes-Benz eCitaro. 
								V pátek 27. srpna uvedla společnost HEAG mobile GmbH v Darmstadtu v Hessensku do provozu 11 sólo a 13 kloubových Mercedes-Benz eCitaro. Přidala se k šesti provozovanými už více než rok. V příštích čtyřech letech plánuje dopravce nahradit téměř celou svou autobusovou flotilu 100% elektricky poháněnými. Podle HEAG pak ušetří přibližně 6600 tun CO2 ročně, které by vznikly spalováním 2,5 milionu litrů paliva. 
Smlouvu na dodání nových eCitaro uzavřela HEAG s dceřinou společností Daimler Buses, EvoBus, loni na podzim. Celkové náklady na zakázku jsou přibližně 16 milionů Eur, německá spolková vláda přispěla 8,9 miliony Eur.
V obou verzích je umístěna NMC (nikl-mangan-kobalt) baterie o kapacitě 396 kWh. Sólo autobusy ujedou 230 - 240 kilometrů a osmnáctimetrové 170 - 190 kilometrů. Heliox instaloval 56 nabíjecích zařízení OC 150 kW, a pro získání potřebného výkonu 8,4 MW musely být zprovozněny dvě trafostanice.
Autobusy jsou vybaveny bezpečnostními systémy Sideguard Assist, který pomáhá řidiči při zatáčení, a aktivním brzdovým Preventive Brake Assist. Interiér je vybaven klimatizací, USB konektory a kamerovým systémem. Kabina řidiče je oddělena od prostoru cestujíícíh, čistý vzduch je udržován pomocí aktivních antivirových filtrů.
							Smlouvu na dodání nových eCitaro uzavřela HEAG s dceřinou společností Daimler Buses, EvoBus, loni na podzim. Celkové náklady na zakázku jsou přibližně 16 milionů Eur, německá spolková vláda přispěla 8,9 miliony Eur.
V obou verzích je umístěna NMC (nikl-mangan-kobalt) baterie o kapacitě 396 kWh. Sólo autobusy ujedou 230 - 240 kilometrů a osmnáctimetrové 170 - 190 kilometrů. Heliox instaloval 56 nabíjecích zařízení OC 150 kW, a pro získání potřebného výkonu 8,4 MW musely být zprovozněny dvě trafostanice.
Autobusy jsou vybaveny bezpečnostními systémy Sideguard Assist, který pomáhá řidiči při zatáčení, a aktivním brzdovým Preventive Brake Assist. Interiér je vybaven klimatizací, USB konektory a kamerovým systémem. Kabina řidiče je oddělena od prostoru cestujíícíh, čistý vzduch je udržován pomocí aktivních antivirových filtrů.
 
								Interiér eCitara v Darmstadtu. Foto Daimler
								 
								
 
                 
                 
                 
                 DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr
										DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr 
									 Ve Zlíně a Otrokovicích bude za rok jezdit sedm elektrobusů
										Ve Zlíně a Otrokovicích bude za rok jezdit sedm elektrobusů
									 Scania dodá první elektrické autobusy do Norska
										Scania dodá první elektrické autobusy do Norska
									

 
                 
                
 
                 
                