 
							Dalších 24 eCitaro dorazilo do Darmstadtu. Foto Daimler
						Cesta k bezemisní veřejné dopravě - společnost HEAG mobile uvedla do provozu 11 sólo a 13 kloubových Mercedes-Benz eCitaro. 
								
								Cesta k bezemisní veřejné dopravě - společnost HEAG mobile uvedla do provozu 11 sólo a 13 kloubových Mercedes-Benz eCitaro. 
								V pátek 27. srpna uvedla společnost HEAG mobile GmbH v Darmstadtu v Hessensku do provozu 11 sólo a 13 kloubových Mercedes-Benz eCitaro. Přidala se k šesti provozovanými už více než rok. V příštích čtyřech letech plánuje dopravce nahradit téměř celou svou autobusovou flotilu 100% elektricky poháněnými. Podle HEAG pak ušetří přibližně 6600 tun CO2 ročně, které by vznikly spalováním 2,5 milionu litrů paliva. 
Smlouvu na dodání nových eCitaro uzavřela HEAG s dceřinou společností Daimler Buses, EvoBus, loni na podzim. Celkové náklady na zakázku jsou přibližně 16 milionů Eur, německá spolková vláda přispěla 8,9 miliony Eur.
V obou verzích je umístěna NMC (nikl-mangan-kobalt) baterie o kapacitě 396 kWh. Sólo autobusy ujedou 230 - 240 kilometrů a osmnáctimetrové 170 - 190 kilometrů. Heliox instaloval 56 nabíjecích zařízení OC 150 kW, a pro získání potřebného výkonu 8,4 MW musely být zprovozněny dvě trafostanice.
Autobusy jsou vybaveny bezpečnostními systémy Sideguard Assist, který pomáhá řidiči při zatáčení, a aktivním brzdovým Preventive Brake Assist. Interiér je vybaven klimatizací, USB konektory a kamerovým systémem. Kabina řidiče je oddělena od prostoru cestujíícíh, čistý vzduch je udržován pomocí aktivních antivirových filtrů.
							Smlouvu na dodání nových eCitaro uzavřela HEAG s dceřinou společností Daimler Buses, EvoBus, loni na podzim. Celkové náklady na zakázku jsou přibližně 16 milionů Eur, německá spolková vláda přispěla 8,9 miliony Eur.
V obou verzích je umístěna NMC (nikl-mangan-kobalt) baterie o kapacitě 396 kWh. Sólo autobusy ujedou 230 - 240 kilometrů a osmnáctimetrové 170 - 190 kilometrů. Heliox instaloval 56 nabíjecích zařízení OC 150 kW, a pro získání potřebného výkonu 8,4 MW musely být zprovozněny dvě trafostanice.
Autobusy jsou vybaveny bezpečnostními systémy Sideguard Assist, který pomáhá řidiči při zatáčení, a aktivním brzdovým Preventive Brake Assist. Interiér je vybaven klimatizací, USB konektory a kamerovým systémem. Kabina řidiče je oddělena od prostoru cestujíícíh, čistý vzduch je udržován pomocí aktivních antivirových filtrů.
 
								Interiér eCitara v Darmstadtu. Foto Daimler
								 
								
 
                 
                 
                 
                 Za rok vyjedou v Košicích elektrické autobusy SOR NS 18
										Za rok vyjedou v Košicích elektrické autobusy SOR NS 18
									 Volvo Buses uvádí na trh elektrický dálkový autokar
										Volvo Buses uvádí na trh elektrický dálkový autokar 
									 50 elektrických autobusů Solaris pro dánský Aarhus
										50 elektrických autobusů Solaris pro dánský Aarhus
									

 
                 
                
 
                 
                