Deset elektrických autobusů eCitaro pro Bonn
V Bonnu představili deset nových autobusů Mercedes-Benz eCitaro a nabíjecí stanice v depu ve Friesdorfu. Foto Daimler Buses

Daimler Buses dokončil dodávku deseti dvanáctimetrových bateriově elektrických městských autobusů Mercedes-Benz eCitaro společnosti Stadtwerke Bonn (SWB) a předal související stacionární infrastrukturu s deseti nabíjecími stanicemi, kterou vytvořil na klíč se svou dceřinou společností Daimler Buses Solutions. Po zkušební fázi zahájí nová eCitara pravidelný provoz v posledním čtvrtletí roku.  

 

Reklama

Daimler Buses dokončil dodávku deseti dvanáctimetrových bateriově elektrických městských autobusů Mercedes-Benz eCitaro společnosti Stadtwerke Bonn (SWB) a předal související stacionární infrastrukturu s deseti nabíjecími stanicemi, kterou vytvořil na klíč se svou dceřinou společností Daimler Buses Solutions. Po zkušební fázi zahájí nová eCitara pravidelný provoz v posledním čtvrtletí roku.  

 

Kromě dodávky vozidel byl Daimler Buses zodpovědný za projektové práce a výstavbu nabíjecích stanic ve vozovně SWB ve Friesdorfu včetně zajištění všech všech stavebních prací. eCitara mohou být dobíjena prostřednictvím dvou zásuvek CCS2 a také osmi pantografy namontovanými na ocelové traverze. Při nabíjení se pantografy spouštějí na nabíjecí lišty instalované na střechách autobusů („panto-down“). Osm nabíjecích stanic je instalováno na dvou pruzích, každý pro čtyři autobusy nabíjené současně. Konstrukci nabíjení je poměrně snadné přemístit na jiné místo. Podle současných zpráv SWB totiž analyzuje, zda by budoucí vozovna pro flotilu elektrických autobusů mohla být postavena na jiném místě, zvažuje se místo v Auerbergu poblíž dálnice A565. 

Elektrická sólo eCitara pro Bonn mají troje dveře a nabíjecí lišty na střeše pro nabíjení pantografy a vpravo nad přední nápravou je pak zásuvka pro nabíjení CCS2. Vozidla jsou vybavena pěti bateriovými bloky NMC3 s celkovým výkonem 490 kWh a ujedou na jedno nabití 290 km. „SmartCharge“ optimalizuje životnost baterií. eCitara jsou také připravena na využívání služeb konektivity Omniplus On. 

Výbavu nových autobusů eCitaro pro SWB doplňují nejnovější bezpečnostní a asistenční systémy. Přepravní kapacita je přes 80 cestujících. Místo pro invalidní vozík a kočárek se nachází naproti centrálním dveřím, vstup zajišťuje manuální skládací rampa. Hmatová madla s vroubkovanými povrchem poskytují zrakově postiženým haptický signál pro nastupování a vystupování. 

Interiér s kamerovým systémem nabízí 31 sedadel City Star Function. Vytápění nebo chlazení zajišťuje základní střešní klimatizace EvoThermatic s tepelným čerpadlem a aktivním filtrem s antivirovou ochranou. Cestující mohou nabíjet svá zařízení prostřednictvím USB zásuvek.

Přechod na bezemisní dopravu nelze v současné době uskutečnit bez finanční podpory. Zvláštní sdružení go.Rheinland, který spravuje podpory ze státních fondů Severního Porýní-Vestfálska, poskytlo na projekt celkem více než 3,4 milionu eur. Přibližně 1,76 milionu eur půjde na autobusy a zbytek na nabíjecí infrastrukturu.

 


Deset elektrických autobusů eCitaro pro Bonn
eCitara lze nabíjet pomocí sklápěcích pantografů i zásuvkou CCS2. Infrastrukturu pro deset autobusů postavil Daimler Buses Solutions. Foto SWE
Deset elektrických autobusů eCitaro pro Bonn