Po návratu z okružní jízdy zapózovala i podniková Škoda 14 Tr. Foto (vše) Tomáš Ertl
V sobotu 14. května otevřel pardubický dopravní podnik své brány veřejnosti. Letos se slavilo výročí 70 let trolejbusové dopravy.
V sobotu 14. května otevřel pardubický dopravní podnik své brány veřejnosti. Letos se slavilo výročí 70 let trolejbusové dopravy.
Návštěvníci se mohli podívat do vozovny Dukla a prohlédnout si prostory údržby, myčky, lakovny nebo autoškoly. Součástí dne otevřených dveří byly již tradičně i jízdy historických a moderních vozidel. Letos vzhledem k oslavám 70 let trolejbusů, byly jízdy více zaměřené na trolejbusy a trolejbusové tratě. Vozy jezdily od 8 do 15 hodin po celých Pardubicích, autobusy i trolejbusy zavítaly na většinu míst, která jsou pardubickou městskou hromadnou dopravou obsluhována. V 15 hodin vyjely všechny vozy z vozovny ve slavnostním průvodu, který dále pokračoval přes třídu Míru, kam se zpět vrátily a byly nachystané na prohlídku návštěvníkům. Kolona všech autobusů a trolejbusů se v 16 hodin vydala zpět do vozovny.
Svou techniku kromě domácího dopravního podniku přivezli i hosté. Z DP města Hradce Králové se přijel návštěvníkům představit SOR NS 12 electric, výrobce Iveco Czech Republic přivezl na ukázku městský Crossway LE 12M, mladoboleslavský DP dovezl své Citaro, pražský DP představil trolejbus Tatra T400, brněnské TMB přivezlo trolejbus Škoda 7Tr a pardubické PSHŽD trolejbusy Škoda Sanos 200Tr a Škodu 9 Tr. Z autobusů do Pardubic dorazila také Karosa B731 od soukromého vlastníka.
Svou techniku kromě domácího dopravního podniku přivezli i hosté. Z DP města Hradce Králové se přijel návštěvníkům představit SOR NS 12 electric, výrobce Iveco Czech Republic přivezl na ukázku městský Crossway LE 12M, mladoboleslavský DP dovezl své Citaro, pražský DP představil trolejbus Tatra T400, brněnské TMB přivezlo trolejbus Škoda 7Tr a pardubické PSHŽD trolejbusy Škoda Sanos 200Tr a Škodu 9 Tr. Z autobusů do Pardubic dorazila také Karosa B731 od soukromého vlastníka.
Akce se těšila velké popularitě, což dokládá i počet návštěvníků, kterých se podle DPMP přišlo podívat přibližně 3,5 tisíce.
V Pardubicích fotil Tomáš Ertl.
Konvoj autobusů a trolejbusů v centru města před odjezdem zpět do vozovny v 16:00. Na fotce můžeme vidět erťáka s vlekem a za nimi stojící trolejbus 9 Tr.
Brněnský trolejbus Škoda v centru města.
Iveco Crossway LE 12M City je nyní půjčeno DPMP. Na fotce můžeme vidět vůz v zastávce Živanice, Nerad. Sem vůz zavítal v rámci okružní jízdy.
Elektrobus Iveco Eway 12M byl k vidění u jedné z hal DP.
SOR NS 12 electric od DPMHK se v rámci dalšího kola okružní jízdy linky č. 70 podívá do Mikulovic.
Ve vozovně DPMP bylo i několik osobních automobilů, mezi nimi i Tatra.
Trolejbus Škoda 9Tr (353) od PSHŽD jezdil také na okružních jízdách.
Pohled do haly údržby a rozpracovaný plynový Citelis.
DPMP nabízí také možnost získání řidičského oprávnění. Pro skupinu B využívá vozy zn. Dacia.
Pro výcvik budoucích řidičů autobusů využívá DPMP Karosu C934E.
Pro výcvik řidičů sk. B nabízí DPMP i vůz Dacia Logan.
Podnikové odtahové vozidlo Renault bylo také vystavené na DOD. Vůz musel ke konci akce vyjet, aby do vozovny dovezl trolejbus Škoda 9 Tr.
Servisní automobil Renault Master.
Pracovní trolejbus Škoda 14 Tr.
Technické muzeum v Brně poslalo do Pardubic trolejbus Škoda, který se připravuje na nápor dalších cestujících na okružní jízdu.
Na další jízdu s cestujícími se připravuje i podnikový trolejbus Škoda 9 Tr.
Podnikové mikrobusy Ford a Fiat slouží pro přepravu občanů na vozíku.
Trolejbus Škoda Sanos od PSHŽD se připravoval na další jízdu.
Pražský trolejbus Tatra po návratu z jízdy.
Po návratu z okružní jízdy zapózovala i podniková Škoda 14 Tr.

Zájezdový autobus Iveco Magelys stál kousek od brány.
V rámci okružní jízdy zavítal trolejbus Škoda Sanos i na konečnou Slovany.
Na Slovanech proběhla krátká pauza a následně se Sanos vydal s cestujícími zpět do vozovny.
Pohled do haly údržby trolejbusů.
Na okružní jízdu do Dříteče se vydal na lince 70 i podnikový Urbanway.
Mercedes-Benz Citaro z DP Mladá Boleslav byl zachycen po výkonu okružní jízdy.
Karosa B731.1653, která patří soukromé osobě, v rámci okružní jízdy na zvláštní lince 70 zavítala do Hostovic, odkud pochází snímek. Vůz zde absolvoval krátkou pauzu a následně se vydal zpět s cestujícími do vozovny, kdy pak pokračoval v průvodu ostatních vozů do města.
Brněnský trolejbus přijíždí k vozovně v rámci poslední okružní jízdy. Potom už pokračoval taky v průvodu směr město.
Podnikovou 9 Tr dotáhl do vozovny odtahový vůz.
První vůz v rámci jízdy do města byla Tatra.
Druhá jela podniková Škoda 8 Tr.
Třetí jel erťák s vlekem.
Jako čtvrtý jel trolejbus Škoda 9 Tr od PSHŽD.
Pátá jela Karosa B731.1653 soukromého vlastníka.
Šestá z vozovny vyjížděla podniková 14 Tr.
Plynový Citelis byl sedmý, který vyjel z vozovny.
Na cestu směr město se jako osmá vydala z vozovny Škoda 24 Tr.
Devátý vůz, který opustil brány vozovny, byl trolejbus Škoda 28 Tr.
Desátým vozem, který vyjel z brány DP na okružní jízdu, byl ,,Učeň" Iveco Crossway.
Jako jedenáctý vyjel z vozovny trolejbus Škoda 32 Tr.
Dvanáctým v pořadí byl SOR NS 12 electric z Hradce Králové.
Třináctý vůz, který vyjel z vozovny, byl ,,AKU" trolejbus Škoda 30 Tr.
Čtrnáctým byl plynový Urbanway 12M ,,Tiumen".
All Right 2 (Škoda 26 Tr) představoval patnáctý vůz v konvoji.
Jako šestnáctý vyrazil na cestu městský Crossway.
Sedmnáctka připadla na kloubový trolejbus Škoda Sanos od PSHŽD.
Jako osmnáctý vůz se na cestu vydal trolejbus Škoda ze sbírky TMB.
Devatenáctý jel směr město Renault.
Předposledním exponátem, který jel směr město, byl trolejbus Tatra od DP hlavního města Prahy.
Úplně posledním vozem, který jel do města, byl elektrobus Eway.

Získat ŘP na nákladní auto (a třeba i s vlekem)? DP toto umožňuje a využívá pro výcvik vůz Renault a vlek.