Litevská skupina Dancer přišla v roce 2018 na trh s elektrickým městským autobusem vyrobeným z kompozitních materiálů z recyklovaných PET láhví. S pomocí evropských fondů byl vyvinutý jako "vizionářský přístup k automobilovému průmyslu" od nuly. V první fázi vycházel z trolejbusu Škoda 14Tr. Dancer získal osvědčení EU pro provoz s cestujícími v roce 2019. První dva autobusy vyjely před pěti lety v litevském přístavním městě Klaipéda. Právě Kaipéda bude zřejmě jediným městem s elektrobusy Dancer. Jejich výrobce vyhlásil konkurz.
Litevská skupina Dancer přišla v roce 2018 na trh s elektrickým městským autobusem vyrobeným z kompozitních materiálů z recyklovaných PET láhví. S pomocí evropských fondů byl vyvinutý jako "vizionářský přístup k automobilovému průmyslu" od nuly. V první fázi vycházel z trolejbusu Škoda 14Tr. Dancer získal osvědčení EU pro provoz s cestujícími v roce 2019. První dva autobusy vyjely před pěti lety v litevském přístavním městě Klaipéda. Právě Kaipéda bude zřejmě jediným městem s elektrobusy Dancer. Jejich výrobce vyhlásil konkurz.
V roce 2023 se výrobce objevil na Busworld 2023. Premiéru autobusu 12metrového elektrického autobusu Dancer s hmotností pouze 8,6 tun ohodnotil Dancer group jako mimořádnou, "stánek navštívili téměř všichni zástupci největších značek v tomto odvětví. Hostům se obzvláště líbil unikátní design autobusu Dancer, jeho nízká hmotnost a nejmodernější technologie v konstrukci i provozu. Stánek Dancer navštívili i litevští dopravci, kteří se podělili o své zkušenosti a rady. Alvydas Naujėkas, ředitel Dancer group (UAB Vėjo projekatai a UAB Elektrinio transport sistemos), při té příležitosti uvedl: "Doufám, že autobusy Dancer budou brzy k dispozici nejen v Litvě, ale i v dalších zemích. Zájem projevili dopravci ze severských zemí, Německa, Francie, Nizozemska, Belgie a dalších evropských zemí projevili mimořádný zájem o dva modely autobusů, které vyrábíme, a o řešení elektromobility, která jsme s nimi na výstavě nabídli. Nebuďte proto překvapeni, až příště uvidíte autobusy Dancer ne na výstavě, ale přepravovat cestující v ulicích evropských měst."
Od veletrhu Busworld 2023 se však neobjevily o nových objednávkách žádné zprávy. Prvních deset Dancerů v pravidelném provozu v Klaipédě u UAB Klaipėdos autobusų parkas tak bude zřejmě i posledními. Litevská skupina Dancer po více než roce soudních sporů o možnost restrukturalizace závazků zahájila v dubnu 2025 pro UAB Vėjo projekatai a UAB Elektrinio transport sistemos konkurzní řízení.
Pro Dacer byl klíčový rok 2022, kdy se společnost obrátila na investiční fond New Capital s žádostí o půjčku ve výši 1,8 milionu eur; půjčka byla poskytnuta do července 2025 a získána zástavou továrny. Podle zakladatele společnosti Dancer Bus Alvydase Naujekas vedlo jednání New Capital k tomu, že firmy byly dotlačeny k bankrotu. "Přestože existovala příležitost k restrukturalizaci závazků a řešení finančních problémů, jeho postoj a jednání způsobily nenapravitelné škody", uvedl na síti Linkedin. "Autobusy Dancer přepravují cestující v Klaipėdě již pět let, ale na větší počet těchto inovativních autobusů si bude muset ještě dlouho počkat".

                
                
                
                
										Ostrava bude mít 14 nových trolejbusů 
									
										SOR Libchavy vyrobí autobusy na CNG pro Košice
									
										Litevská Klaipėda se 40 elektrickými autobusy Irizar
									

                
                