Rozloučení s trolejbusy Škoda 14 Tr a představení nových Škoda 32 Tr v centru Opavy 10. listopadu 2018. Foto Zdeněk Kresa
Městský dopravní podnik Opava zveřejnil veřejnou zakázku na nákup tří nízkopodlažních trolejbusů. Přidají se k flotile patnácti klasických i parciálních.
Městský dopravní podnik Opava zveřejnil veřejnou zakázku na nákup tří nízkopodlažních trolejbusů. Přidají se k flotile patnácti klasických i parciálních.
Předpokládaná hodnota zakázky na pořízení tří trolejbusů je 34 milionů korun. Nákup bude financování z IROP. Termín pro podání nabídek stanovil MDPO na 11. 10. 2021. Nové klasické trolejbusy mají být dodány příští rok.
Naposledy Městský dopravní podnik Opava (MDPO) uvedl do provozu pět nových trolejbusů Škoda 32 Tr na konci roku 2020. Stejně jako nově poptávané jsou bez pomocného bateriového pohonu.
První nový trolejbus Škoda 32 Tr vyjel do ulic Opavy na podzim 2018. Společně s dalšími devíti nahradily po více než 30 letech trolejbusy Škoda 14 Tr. Opava byla prvním městem, kam byl tento typ vyráběný ve spolupráci SOR Libchavy a Škoda Electric dodán. Tyto vozy jsou vybaveny bateriových pohonem pro jízdu mimo trolejové vedení.
Všechny nové trolejbusy jsou vybavené klimatizací a USB porty. Opavským zvykem je trolejbusy pojmenovávat jmény navrženými dětmi místních škol, po městě tak jezdí například Boženka, Elza Bus, Opavouk, Divadlík, Stopatnáctinožka nebo Měšťáček.
Trolejbusová doprava v Opavě příští rok oslaví 70 let. Prvních šest trolejbusů se vydalo na okružní jízdu městem 24. srpna 1952.
Naposledy Městský dopravní podnik Opava (MDPO) uvedl do provozu pět nových trolejbusů Škoda 32 Tr na konci roku 2020. Stejně jako nově poptávané jsou bez pomocného bateriového pohonu.
První nový trolejbus Škoda 32 Tr vyjel do ulic Opavy na podzim 2018. Společně s dalšími devíti nahradily po více než 30 letech trolejbusy Škoda 14 Tr. Opava byla prvním městem, kam byl tento typ vyráběný ve spolupráci SOR Libchavy a Škoda Electric dodán. Tyto vozy jsou vybaveny bateriových pohonem pro jízdu mimo trolejové vedení.
Všechny nové trolejbusy jsou vybavené klimatizací a USB porty. Opavským zvykem je trolejbusy pojmenovávat jmény navrženými dětmi místních škol, po městě tak jezdí například Boženka, Elza Bus, Opavouk, Divadlík, Stopatnáctinožka nebo Měšťáček.
Trolejbusová doprava v Opavě příští rok oslaví 70 let. Prvních šest trolejbusů se vydalo na okružní jízdu městem 24. srpna 1952.