Daimler Buses předal v Drážďanech 250. autobus Mercedes-Benz
Finanční ředitel a technický ředitel společnosti Dresdner Verkehrsbetriebe AG (DVB) Andreas Hemmersbach a manažer DVB Motor Vehicle Robert Roch převzali na začátku května 250. autobus Mercedes-Benz, kterým bylo eCitaro. Foto Daimler

Kromě klasických autobusů se do flotily Dresdner Verkehrsbetriebe přidává také dvacet autobusů eCitaro, včetně článkových.
Kromě klasických autobusů se do flotily Dresdner Verkehrsbetriebe přidává také dvacet autobusů eCitaro, včetně článkových.
Rüdiger Kappel, Fleet Sales Manager společnosti Daimler Buses Germany, předal jubilejní 250. vozidlo, kterým bylo elektrické Citaro,  zástupcům drážďanské společnosti Dresdner Verkehrsbetriebe AG (DVB) v zákaznickém centru v Mannheimu na začátku května 2022.

Daimler dodává do DVB autobusy již více než 30 let. "Se současnými elektrobusy s nulovými emisemi chceme přispět k tomu, aby centrum Drážďan bylo atraktivnější a stálo za to v něm žít,“ říká obchodní manažer Kappel.  

Přesně před 32 lety to byl klasický městský autobus O 405 N, který modernizoval autobusové linky ve městě na Labi. První nízkopodlažní vozidla používaná v té době DVB si cestující oblíbili především pro svou bezbariérovou koncepci a prostorný světlý interiér. Dnes, o 250 vozů později, je jediným spojujícím prvkem stejná žlutá barva. V průběhu let se rychle vyvíjela zejména technologie. Nyní objednané autobusy již nepohání dieselové motory, ale bezemisní elektromotory. Jako zásobníky energie se používají vysoce výkonné nikl-mangan-kobaltové (NMC) baterie. eCitaro již nemusí zastavovat na konvenčních čerpacích stanicích, ootřebnou elektrickou energii získává pomocí pantografu: v noci na nabíjecích stanicích v depu, přes den na určených konečných bodech na trase. Vůz je navíc vybaven řídicím systémem SmartCharge, který optimalizuje intenzitu nabíjení. Tento systém chrání baterii a prodlužuje její životnost. Pozdější výměna baterií pomáhá snižovat náklady.

Systémy vytápění a klimatizace v eCitaro pro DVB jsou založeny na tepelném čerpadle CO2 integrovaném do vodního okruhu hnacího ústrojí. Spotřeba energie při použití tepelného čerpadla je oproti elektrickým přímotopům s ventilátorem snížena, což zvyšuje dojezd autobusu zejména v zimním období. Integrovaný klimatizační systém má navíc antivirové filtry pro snížení rizika infekce cestujících.

To, co by se v roce 1990 jevilo jako futuristické, je dnes standardem: Cestující již nejsou informováni o trase a pořadí zastávek pomocí papírových tabulí, ale moderním informačním systémem. Informace o možných spojeních a jiné zprávy poskytují v reálném čase dva monitory s vysokým rozlišením. K dispozici je WiFi síť. Moderní vybavení a systémy má k dispozici také řidič.

Všech 20 objednaných eCitaro, z toho 18 kloubových, bude v pravidelném provozu po celých Drážďanech do letošního léta. Nahradí mimo jiné osm hybridních autobusů Citaro, které byly pořízeny v roce 2011 a jsou provozovány dodnes.