Praha (31. července 2008) – I Spojené státy, které jsou často kritizovány za velké znečišťování životního prostředí, již přecházejí ve městech na zemní plyn (CNG). Dopravní podnik Los Angeles (třetí největší v celých USA), si objednal 260 autobusů na zemní plyn, s opcí na dalších 740 kusů. První CNG autobusy by měly být dodány do poloviny roku 2010 a celkem tisíc autobusů bude financováno jak z federálních, státních, tak i obecních prostředků.
V dnešní době je CNG velice výhodnou alternativou pohonu vozidel pro mnoho velkoměst. Na druhé straně zeměkoule, v rámci známého a medializovaného programu „Autobusy na zemní plyn“ musely autobusy a autorikši v Dillí začít přecházet na pohon na stlačený zemní plyn již před deseti lety. V Dillí je dnes povolen vjezd do centra města jen vozům na toto alternativní palivo. Podle zprávy indické vlády se počet vozidel na silnicích sice zdvojnásobil, ale znečištění pokleslo o polovinu. To potvrdil i Reiner Zietlow, který absolvoval autem s pohonem na CNG cestu kolem světa (42 tisíc km). V Praze na tiskové konferenci řekl: "Kdo nevěří, ať se jede podívat do centra Dillí, kde smí jezdit výhradně jen vozidla na zemní plyn. Nad centrem města je z tohoto důvodu vidět v kontrastu s předměstími čistá modrá obloha."
V dnešní době je CNG velice výhodnou alternativou pohonu vozidel pro mnoho velkoměst. Na druhé straně zeměkoule, v rámci známého a medializovaného programu „Autobusy na zemní plyn“ musely autobusy a autorikši v Dillí začít přecházet na pohon na stlačený zemní plyn již před deseti lety. V Dillí je dnes povolen vjezd do centra města jen vozům na toto alternativní palivo. Podle zprávy indické vlády se počet vozidel na silnicích sice zdvojnásobil, ale znečištění pokleslo o polovinu. To potvrdil i Reiner Zietlow, který absolvoval autem s pohonem na CNG cestu kolem světa (42 tisíc km). V Praze na tiskové konferenci řekl: "Kdo nevěří, ať se jede podívat do centra Dillí, kde smí jezdit výhradně jen vozidla na zemní plyn. Nad centrem města je z tohoto důvodu vidět v kontrastu s předměstími čistá modrá obloha."
ČPU: Na těchto dvou příkladech je zřejmý velký přínos autobusů a vozidel na zemní plyn z hlediska životního prostředí ve velkých městech. Pracovní skupina SC5.3 z Mezinárodní plynárenské unie (IGU) WOC5 nyní intenzivně sbírá informace o vozových parcích autobusů na zemní plyn, aby se lépe zdokumentovaly náklady a přínosy těchto autobusů. "Pokud by Praha nyní nepořídila autobusy na zemní plyn, ztratila by tím možnost při současné stále se zvyšující ceně nafty uspořit městu nejméně 50 procent nákladů a ještě současně přispět ke zlepšení kvality ovzduší v Praze. Autobusy na CNG totiž produkují výrazně méně emisí než vozy naftové splňující normu EURO 5," řekla ČTK Markéta Schauhuberová z České plynárenské unie.
www.ngvglobal.com (Los Angeles)
www.ngvglobal.com (Delhi)

DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr
Dopravní podnik Bratislava objednal od SOR kloubové…
DPP objednal dalších 14 elektrických autobusů SOR ENS 12


