Reklamní Smart Coach Progressu vedle klasiky - BOVA Futura.
Pro BUSportál pořadatelé výstavy Coach Progress v Praze - Letňanech. Ve výstavním zpravodaji, který vyjde v roce 2006 poprvé v dubnu, bude převážná část obsahu věnována reportážím z výrobních závodů evropských výrobců autobusů. Minulý týden návštěva výrobního závodu koncernu VDL BOVA.
Pro BUSportál pořadatelé výstavy Coach Progress v Praze - Letňanech. Ve výstavním zpravodaji, který vyjde v roce 2006 poprvé v dubnu, bude převážná část obsahu věnována reportážím z výrobních závodů evropských výrobců autobusů. Minulý týden návštěva výrobního závodu koncernu VDL BOVA.
Z postřehů pořadatelů Coach Progress:
"Cílem naší další cesty bylo malé městečko Valkenswaard v Holandsku, kde sídlí jeden z výrobních závodů koncernu VDL. Bylo nám umožněno strávit jeden pracovní den v továrně na výrobu turistických autobusů značky BOVA. Našimi průvodci se stali ředitel zastoupení VDL BOVA pro Českou republiku Pavel Schlosser a ředitel obchodu a marketingu pro Evropu Wil Willems. Systém a organizace koncernu VDL, technologie výroby, obchod a prodej jsou tři základní části celého připraveného programu, který jsme absolvovali.
BOVA je jeden z nejvýznamnějších členů celého koncernu VDL, který v současné době zastřešuje dalších 16 firem s více jak 5000 zaměstnanci. V závodě ve Valkenswaardu pracuje téměř 600 lidí v jednosměnném provozu. Týdenní produkce dvou základních typů, které se zde vyrábějí, je asi 18 autobusů. V aktuálním výrobním programu BOVY jsou čtyři modely: Futura, Magiq, Lexio, a Synergy. Multifunkční autobus Lexio a patrový Synergy se však v rámci koncernu vyrábí na linkách v závodě Berkhof.
Dnes již legendární Futura, která se poprvé objevila v roce 1983, je stále nosným programem navzdory tomu, že téměř po dvaceti letech se začal vyrábět její nástupce Magiq. Zájem klientely z celé Evropy o Futuru ve všech modifikacích naopak stoupá. Poptávka je však i po novém vydařeném modelu Magiq a tak se oba autobusy vyrábějí současně. Futura zaznamenala mnoho technických změn a dokonce převzala některé prvky z Magiqu. Koncepce obou modelů je velmi podobná, avšak technologie výroby se naprosto liší. S nástupem motorů EURO 4 dozná Futura mnoho dalších zásadních inovačních změn."Více však v rozsáhlé reportáži, která bude uveřejněna v prvním čísle výstavního zpravodaje COACH PROGRESS 2006 začátkem příštího týdne, následně v elektronické podobě na www.coachprogress.cz a také na BUSportálu.
Coach Progress na cestách: Solaris - Bolechowo u Poznaně.
Z prostor továrny ve Valkenswaardu v Holandsku.
Pavel Schlosser (vpravo), zástupce VDL BOVA pro Českou republiku doprovodil zástupce Coach Progress při prohlídce.

Nabíjení elektrobusů Kempower na Busworld 2025
Skupina Castrosua přiveze na Busworld nový elektrický…
Busworld 2025 se více zaměří na dodavatelský řetězec


